HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Dewan utk PCM

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Jerung
Viewer
Viewer


Number of posts : 14
Points : 2
Registration date : 2007-12-12

PostSubject: Dewan utk PCM   Thu Dec 13, 2007 4:43 pm

Assalamualaikum..
Kepada ajkt PCM, saya mencadangkan agar diusahakan mencari sebuah dewan ataupun tempat berkumpul utk aktiviti para pelajar perubatan di kawasan Tir'ah ini. Tempat itu tidak kisah sama ada rumah pelajar sendiri atau dewan sepenuhnya, yang penting tempat itu telah diiktiraf oleh pihak keamanan Mesir sebagai tempat yg dibolehkan utk pelajar perubatan di kawasan Tir'ah ini berkumpul sama ada utk mengadakan kelas, mesyuarat dan sebagainya. Hal ini penting demi keselamatan dan kesejahteraan ahli PCM pada masa kini dan masa hadapan. Cool lol! cherry Basketball affraid silent Very Happy Smile Sad Twisted Evil Crying or Very sad What a Face Like a Star @ heaven Surprised Shocked Laughing Mad Razz Embarassed Neutral Arrow Idea Question Exclamation Wink Rolling Eyes Twisted Evil Evil or Very Mad Like a Star @ heaven What a Face Suspect I love you No @ cyclops clown pirat tongue confused bounce rabbit pig monkey cat alien pale silent Basketball cheers bom drunken Sleep sunny queen king farao rendeer santa cherry albino jocolor geek scratch study elephant flower afro
Back to top Go down
View user profile
iqbalhakim
Viewer
Viewer


Number of posts : 26
Points : 1
Registration date : 2007-12-06

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Thu Dec 13, 2007 10:16 pm

wa3laikumussalam..
satu idea yg bagus.tp untuk pengetahuan saudara jerung.pihak amnu daulah hanya mengiktiraf hanya satu tempat jer untuk pelajar malizi berkumpul. dan org yg paling berhak untuk urusan ni hanya pengerusi DPMM sorang jer tu pon sbg wakil PMRAM kat mansurah ni. klu kt wak satu lg tempat berkumpul mesti amnu daulah akan heran knp ade 2 tmpt sedangkan klu kire jarak kt dgn dpmm tak jauh sangat pon.harap maklum.

"as-syifa, at-taqwa n ar-rahmah"

wassalam
Back to top Go down
View user profile
Jerung
Viewer
Viewer


Number of posts : 14
Points : 2
Registration date : 2007-12-12

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Fri Dec 14, 2007 11:00 am

Assalamualaikum..

Mungkin perkara ini boleh dibincangkan dengan pihak DPMM kerana:

1. Pertambahan bilangan pelajar yang semakin ramai berbanding tempat berkumpul yang kecil.

2. Banyak kelas yang diadakan di rumah-rumah kawasan Tir'ah ini sedangkan tempat-tempat ini tidak diiktiraf oleh pihak keamanan dan dikhuatiri perkara ini akan dihidu oleh pihak kemanan dan bakal mendatangkan kesan2 mudarat kepada para pelajar pada masa hadapan. Kita boleh ambil iktibar kepada kes yang berlaku di Zaqaziq.

3. Perkumpulan pelajar antara lelaki dan perempuan di tempat yang diiktiraf akan menimbulkan syak wasangka di kalangan rakyat tempatan. Perkara ini mungkin akan menimbulkan masalah pula dengan rakyat tempatan seperti tuan rumah, jiran tetangga dan sebagainya.

4. Kewujudan tempat perumpulan rasmi akan memudahkan segala aktiviti berjalan lancar tanpa dirundung rasa takut. Para pelajar juga akan lebih ramai turun program apabila mengetahui adanya tempat perkumpulan rasmi yang dikenali.

5. Kewujudan tempat perkumpulan rasmi akan mengelakkan daripada mereka yang tidak berkenaan mencipta alasan untuk berkumpul mengadakan aktiviti yang tidak sihat.

Kerjasama dengan pihak DPMM amatlah diperluan dalam hal ini. Mudah-mudahan perkara ini dapat dipandang serius oleh pihak berwajib. Segala kerjasama amatlah dihargai demi kemaslahatan bersama.

Terima kasih
Back to top Go down
View user profile
ikan puy
Guest



PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Fri Dec 14, 2007 3:27 pm

saya pun setuju jgk..xla takut2 lagi nk berkumpul tuk kelas ke,meeting ke ape2..xsemestinya dewan..harap2 AJK PCM ambik perhatian.. Very Happy Smile Sad Surprised Rolling Eyes Twisted Evil Evil or Very Mad Crying or Very sad What a Face Like a Star @ heaven Suspect I love you Wink Shocked Cool Exclamation @ cyclops Question Laughing Mad Razz Embarassed Neutral Arrow Idea clown pirat tongue confused bounce rabbit pig monkey cat alien pale silent affraid Basketball cheers bom drunken Sleep sunny queen king farao rendeer santa cherry albino jocolor geek scratch study elephant flower lol! afro
Back to top Go down
Hijau Yang Damai
Viewer
Viewer


Number of posts : 33
Points : 0
Registration date : 2007-12-11

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Sat Dec 15, 2007 2:59 am

Pasal dewan tu.. adalah perkara yang dalam perhatian dan perancangn PCM.. so jgn bmbng.. Kita memang layak utk memilik sebuah dewan.. Soal Amnu Daulah tu.. benda leh bincang..So sekrang.. kita pakat2 doa semoga dipermudahkan utk kita memperolehi dewan itu.. wslm

Sayang Amnu Daulah..korkhhh Idea
Back to top Go down
View user profile
AviCenN@
Viewer
Viewer


Number of posts : 17
Age : 29
Points : 0
Registration date : 2007-12-15

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Sat Dec 15, 2007 6:24 pm

lol! farao Very Happy Smile Sad Idea study flower afro affraid sunny sunny cheers albino geek
Back to top Go down
View user profile
bulan8
Guest



PostSubject: uiks..   Sat Dec 15, 2007 10:28 pm

salam..ermm satu cadangan yg bagus untk mencari dewan@tmpt khas 4 pcm..tp bole ke amnu daulah tuh nk berkompromi ngn pcm..kebiasaanya mmg amnu daulah hany berurusan ngn pihak dpmm je kan..perubatan@pcm sndiri tidak diketahui kewujudan oleh pihak amnu daulah[if i not mistaken,if dis infomation is wrong sorry to say.. rabbit ]..but at least kiter try dulu n bincang n planing betui2..kalo dpt alhamdulillah kalo x mgkin Allah ader jln yg terbaek lg tuk pcm sunny ..1 more about klass ust salman yg dijalankan kat umah student tuh yg melibatkan ikhwah dan akhwat perlu berhati2 lg2 yg klas pagi,kalo kantoi sume pon susah scratch tp istilah takut x timbul dlm soal nih cume kne lebih berhati-hati dlm soal kselamatan..bg mereka2 yg dahagakan ilmu, semntara masih ade mase menuntut kat ardil kinanah nih jgn patah semnagt,sesame lah kiter mengutip sebanyak mutira di sebalik debu2 di mesir nih king..hopefully sume dpt berjalan dgn lancar n sntisa dalam lindungan Allah.lastly jika tersalah bicara, tersilap kata, maaf dipinta salam eidul adha dan selamat bermuzakarah Very Happy..wallahu'alam.. lol!
Back to top Go down
Hijau Yang Damai
Viewer
Viewer


Number of posts : 33
Points : 0
Registration date : 2007-12-11

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Sun Dec 16, 2007 12:04 am

Ini tajuk pihak pimpinan.. kita orang bawah leh bicang sikit2 jer kan exco perumahan yang bermisai tu fire baru tahu hehehe...
Back to top Go down
View user profile
amirul



Number of posts : 2
Points : 0
Registration date : 2008-01-13

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Thu Jan 24, 2008 8:30 pm

masalah nie berkaitan ngan Amnu Daulah... dah lebih 15 tahun Amnu Daulah berurusan dengan DPMM..so fikir2kan lah..apa jawapan terbaik nak bg kat Amnu Daulah...

Kita boleh bg alasan kpd kepimpinan.. Pelajar terlalu ramai dan makin bertambah... takut2 disyaki dan sbgnya..sumer alasan nie kene pk blk, adakah Amnu Daulah akan terima??

aku takut nanti..terkantoi Persatuan Cawangan Mansurah kat Amnu Daulah...effect dier DPMM n PMRAM sekali...lansung tak leh bt ape2 progrm...

untuk kelas kat umah2..sememangnyer kene tanggung sendiri..sebab kelas tue bt kat umah (tempat yang Amnu Daulah tak iktiraf)...

bkn senang kite duk satu Negara yang macam nie...

so terimalah seadanya...

ini bkn soal kepimpinan aja...ahli pon kene ambik cakna..kalau semua urusan terpundak kat bahu kepimpinan..mmg letih la...

kita sebagai ahli kene bincang n bg pandangan kpd pimpinan...mcm mane nak selesaikan mslh2 sebgini...disamping kita sendiri yg bantu...bkn duk lepak kat umah..baca buku jer..main game jer...tgk citer jer...dll...yg seangkatan dgnyer...
Back to top Go down
View user profile
eMann X
Guest



PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Sun Jan 18, 2009 3:27 pm

ha...btol3......stuju3..... flower afro
Back to top Go down
eMann X
Guest



PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Sun Jan 18, 2009 3:29 pm

ha...btol3......stuju3..... flower afro
Back to top Go down
beckham
Guest



PostSubject: malaysian's properties   Mon Jan 19, 2009 9:32 pm

alang2 bek wat tempat men futsal sekali..leh men bola tiap2 hari..akal yg cergas datang dari badan yg cergas.kan2? Very Happy Very Happy bounce bounce Basketball Basketball Basketball Basketball Basketball
Back to top Go down
helangmerah
Viewer
Viewer


Number of posts : 17
Location : Egypt
Points : 16
Registration date : 2007-12-23

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Thu Mar 19, 2009 6:07 pm

pada pandangan sy

1. PCM memerlukan sebuah tempat untuk dijadikan dewan,pejabat dan tmpat mesyurat.
2. Untuk jngka masa panjng warga PCM akan bertambah,jadi ini mmerlukan sbuah tmpat yg kondusif tuk kegunaan semua pljr bukn tuk PCM shj
3. bg PCM buleh bawa bncng perkara ini bersama DPMM...sama ada perkra ini wajar dipnjngkn @ tidak.
4. Jika pihak DPMM mmbri lmpu hijau,maka PCM bulah wujudkan skuad @ dana @ tbung dlm mnguruskan urusan mncari tmpat untuk PCM

ini sekadar luahan fikiran yg sudah lama bermain dikepala ini
PERUBATAN untuk semua Smile
Back to top Go down
View user profile
mr_somebody
Viewer
Viewer


Number of posts : 9
Points : 9
Registration date : 2009-05-28

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Sun Jan 03, 2010 8:44 pm

skang dah ada umah bujang senang tuh. cukup ar kot
lagipun, nak dewan besar2, event besar berapa kali je setahun?
Back to top Go down
View user profile
helangmerah
Viewer
Viewer


Number of posts : 17
Location : Egypt
Points : 16
Registration date : 2007-12-23

PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Mon Jan 04, 2010 5:10 pm

Assalamualaikum..yer tul..PCM dah ade Darul Rahmah...untuk masa sekarang insyaAllah,mencukupi..tp untuk masa akan dtng...mngkn PCM perlu memikirkan satu tmpat yg besar,luas dan selesa utnk para ahli mengadakan aktvt...cnth nya ade kan kelas tmbhan ataupun prgrm2 yg besar dan bermanfaat...syukran...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Dewan utk PCM   Today at 4:35 pm

Back to top Go down
 
Dewan utk PCM
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: PCM 2009/2010 :: Kebajikan-
Jump to: