HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kepada yang ...............................

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Kepada yang ...............................   Sun Jan 06, 2008 7:45 pm

Kepada yang masih SINGLE...

Cinta ibarat kupu-kupu.
Makin kau kejar, makin ia menghindar.
Tapi, bila kaubiarkan ia terbang, ia akan
menghampirimu di saat kau tak menduga.
Cinta mampu membahagiakanmu
tapi sering pula ia menyakiti,
Tapi cinta itu hanya istimewa
apabila kau berikan cinta
kepada seseorang yang layak menerima.
Kepada yang ragu-ragu dengan PERNIKAHAN...
Cinta bukannya mencari seseorang yang
"SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang
yang mampu menjadikan dirimu sempurna.


Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL...

Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!"
bila kau tidak benar-benar peduli.
Jangan bicarakan soal perasaan
bila itu tidak benar-benar ada.
Jangan kau sentuh hidup seseorang
bila kau hanya berniat main-main dengannya.
Jangan menatap ke dalam mata seseorang
bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan.
Hal paling kejam yg dilakukan ialah
membuat seseorang jatuh cinta,
sedangkan kau tdk berniat langsung
"UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh.


Kepada yang PATAH HATI...

Sakit... luka… hancur.. patah hati...
bertahan selama kau menginginkannya
dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya.
Persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu,
tetapi adalah apa yang boleh diambil dan di hayati
sebagai pengajaran dan hikmahnya.



Kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA...

Bagaimana kalau jatuh cinta?
Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus.
Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil.
Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna
tidak boleh meminta apa2.
Bersedialah untuk terluka dan menderita,
tetapi jangan simpan semua rasa sakit
jika itu yang benar2 dialami.


Kepada yang ingin MENGUASAI...

Hatimu patah melihat orang yang kau cintai
berbahagia dgn org lain,
tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui
bahawa orang yang kau cintai ternyata
tidak bahagia dengan mu.


Kepada yang takut MENGAKUI...

Cinta menyakitkan bila anda
putuskan hubungan dengan seseorang.
Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang
memutuskan hubungan dengan mu.
Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila
Orang yang kau cintai langsung tidak
mengetahui perasaanmu terhadapnya.


Kepada yang masih bertahan
MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI...

Hal menyedihkan dalam hidup ialah
bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta.
Kemudian akhirnya menyedari bahawa
dia bukanlah jodohmu dan kau telah
mensia-siakan masa bertahun-tahun
untuk seseorang yang tidak layak.
Kalau sekarang dia sudah tidak layak,
10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak.
Biarkan dia pergi dan lupakan.. Cool Cool Cool
Back to top Go down
View user profile
nur iman
Viewer
Viewer


Number of posts : 34
Points : 0
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Mon Jan 07, 2008 10:24 am

assalamu'alaikum

teringat lirik nasyid kumpln Raihan:

Carilah cinta yg hakiki
yang ada padaNya Yg Esa
Carilah cinta yg kekal selamanya
yg ada hanyalah pada TuhanMu

Namun janjiNya
kpd hambaNya
tidak pernah dimungkiri
dan tidak pernah melupakanmu..
____________________________

cinta Allah cinta hakiki
cinta abadi dn sejati

bilamana ingin berharap,
haraplah pada Tuhanmu,
Kerana Dia tk pernah mengecewakan hambaNya

bercinta dgn manusia akan disakiti,
sedih,kecewa, dan pelbagai lagi
bercinta dgn Allah,
Dia akan mengubati,
memberi dan terus memberi..
dgn Rahman dan RahimNya

setiap kali kita ingat kpdNya,
Dia tk pernah melupakan kita,
Setiap kali kita berbicara,
Dia sentiasa berada bersama..
setiap saat dan ketika.

Dia Maha Mendengar,Maha Melihat
Setiap keluhanmu, Dia tahu,
Setiap sakitmu,
detik hatimu,keperluanmu,
Dia tahu
Asal saja kamu meminta kpdNya

indahnya cinta Ilahi..

Ya Allah, jgn masukkan kami dlm golongan org yg rugi
org yg mengharapkn cinta murahan yg tiada nilai di sisiMu
dan leka dgn kesenangan dunia yg menipu

Jadikanlah kami org yg sentiasa kembali kpdMu
Merindui saat pertemuan dgnMu..
Ya Rahmaan
Back to top Go down
View user profile
iqbalhakim
Viewer
Viewer


Number of posts : 26
Points : 1
Registration date : 2007-12-06

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Mon Jan 07, 2008 5:25 pm

kita sentiasa kata kt cintakan ALLAH..
tp kite sering lupakanNYA

kite sentiasa kata kt cintakan ALLAH..
tp kite sentiasa tinggalkan ape yg DIA suruh n buat ape yg DIA larang

kita selalu kata kt cintakan ALLAH..
tp kite masih leka dalam maksiat kpdNYA

kita selalu kata kt cintakan ALLAH..
tp kite masih lalai dalam ibadah kpdNYA

kita selalu kata kt cintakan ALLAH..
tp apabila dunia dihadapan kite terus membelakangiNYA

Ya ALLAH aku takut akan balasan nerakaMU..tp aku malu untuk mintak syurgaMU.. mudah2an dgn RAHMATMU kami dapat merasai nikmat syurgaMU
Back to top Go down
View user profile
Cik Hijau
Viewer
Viewer


Number of posts : 7
Age : 28
Points : 0
Registration date : 2007-12-18

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Mon Jan 07, 2008 7:02 pm

Manusia yg tersasar kdng manusia yg mcari kebahagian demi mengisi jiwa yg kosong.
Pencarian penghargaan, kebahagian, kegembiraan dan CINTA biarlah dlm landasanNya.
Biar pencarian ini bererti tanpa murkaNya dan sesungguhnya segala kekuatan dariNya.
Cari cintaNya supaya kt temui penghargaan, kebahagian, kegembiraan dan CINTA yg hakiki.
Lupakan dia demi DIA supaya kt tak lalai dr mengingati DIA.
Cinta anugerahNya maka hargailah DIA lebih dari anugerahNya.

Betapa kt masih lalai dlm mencintai DIA...
Back to top Go down
View user profile http://www.cikhijau.blogspot.com
Nour El
Administrator
Administrator


Number of posts : 106
Age : 27
Location : Ad-Daqhiliyyah, Mansoura, Egypt
Points : 13
Registration date : 2007-12-14

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 2:19 pm

anaksoleh wrote:
assalamu'alaikum

teringat lirik nasyid kumpln Raihan:

Carilah cinta yg hakiki
yang ada padaNya Yg Esa
Carilah cinta yg kekal selamanya
yg ada hanyalah pada TuhanMu

Namun janjiNya
kpd hambaNya
tidak pernah dimungkiri
dan tidak pernah melupakanmu..
____________________________

cinta Allah cinta hakiki
cinta abadi dn sejati

bilamana ingin berharap,
haraplah pada Tuhanmu,
Kerana Dia tk pernah mengecewakan hambaNya

bercinta dgn manusia akan disakiti,
sedih,kecewa, dan pelbagai lagi
bercinta dgn Allah,
Dia akan mengubati,
memberi dan terus memberi..
dgn Rahman dan RahimNya

setiap kali kita ingat kpdNya,
Dia tk pernah melupakan kita,
Setiap kali kita berbicara,
Dia sentiasa berada bersama..
setiap saat dan ketika.

Dia Maha Mendengar,Maha Melihat
Setiap keluhanmu, Dia tahu,
Setiap sakitmu,
detik hatimu,keperluanmu,
Dia tahu
Asal saja kamu meminta kpdNya

indahnya cinta Ilahi..

Ya Allah, jgn masukkan kami dlm golongan org yg rugi
org yg mengharapkn cinta murahan yg tiada nilai di sisiMu
dan leka dgn kesenangan dunia yg menipu

Jadikanlah kami org yg sentiasa kembali kpdMu
Merindui saat pertemuan dgnMu..
Ya Rahmaan


erm....anaksoleh ada lgu ni x? sesapa ada lagu nih...leh xupload kn...nak laa....
Back to top Go down
View user profile http://ningurlz.blogspot.com
nur iman
Viewer
Viewer


Number of posts : 34
Points : 0
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 2:46 pm

assalamu'alaikum..

sbnrnya lirik nasyid raihan ni pnjg lagi. tp smpai sini je yg ana ingat..:


Carilah cinta yg hakiki
yang ada padaNya Yg Esa
Carilah cinta yg kekal selamanya
yg ada hanyalah pada TuhanMu

Namun janjiNya
kpd hambaNya
tidak pernah dimungkiri
dan tidak pernah melupakanmu..
_____________________________

yg bawah tu bkn lirik die..ma'alish..

ana tkde lagu ni..klu sesiapa ada blh la kongsi same2..
syukran..
Back to top Go down
View user profile
pensel biru
Viewer
Viewer


Number of posts : 24
Points : 0
Registration date : 2007-12-17

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 4:23 pm

sy ade, tp cmne nk kgsi?
Back to top Go down
View user profile
Nour El
Administrator
Administrator


Number of posts : 106
Age : 27
Location : Ad-Daqhiliyyah, Mansoura, Egypt
Points : 13
Registration date : 2007-12-14

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 5:44 pm

ohh yeke?
erm..memula kna uploadkn dulu dkt... --> upload lagu

lpas dah hbes upload....copykn link dia kat sini... Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://ningurlz.blogspot.com
meteorex
Administrator
Administrator


Number of posts : 72
Age : 29
Location : @PC
Points : 0
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 7:15 pm

ihsan89 wrote:
anaksoleh wrote:
assalamu'alaikum

teringat lirik nasyid kumpln Raihan:

Carilah cinta yg hakiki
yang ada padaNya Yg Esa
Carilah cinta yg kekal selamanya
yg ada hanyalah pada TuhanMu

Namun janjiNya
kpd hambaNya
tidak pernah dimungkiri
dan tidak pernah melupakanmu..
____________________________



erm....anaksoleh ada lgu ni x? sesapa ada lagu nih...leh xupload kn...nak laa....



>>>>Raihan - Carilah Cinta<<<<
Back to top Go down
View user profile
Nour El
Administrator
Administrator


Number of posts : 106
Age : 27
Location : Ad-Daqhiliyyah, Mansoura, Egypt
Points : 13
Registration date : 2007-12-14

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 8:23 pm

syukran jazilan....heee Very Happy

erm...nk request leh x??
ada lagi satu kan lagu Raihan tajuk dier klu xsilap cinta hakiki...kot..
sesapa ada lagu ni x?
lama dah xdgr...klu xde xpe la...
Back to top Go down
View user profile http://ningurlz.blogspot.com
meteorex
Administrator
Administrator


Number of posts : 72
Age : 29
Location : @PC
Points : 0
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Tue Jan 08, 2008 9:49 pm

ihsan89 wrote:

erm...nk request leh x??
ada lagi satu kan lagu Raihan tajuk dier klu xsilap cinta hakiki...kot..
sesapa ada lagu ni x?
lama dah xdgr...klu xde xpe la...

hurm..jd tmpt request pulak..lain kali request kat bahagian your sing n song

klik sini<<---
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kepada yang ...............................   Today at 3:10 pm

Back to top Go down
 
Kepada yang ...............................
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: