HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (1)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (1)   Fri Dec 25, 2009 11:09 am

Assalamualaikum...

Aku nak cerita tentang pengalaman aku selama 22 tahun aku mengenal erti kehidupan dan mengenali tentang dunia mistik..Aku mula dari aku kecik sampai aku besor ok..(kawan aku punye cerite)

( 3-12 Tahun )

Aku mula memberikan tanda-tanda kerasukan Jin yang pada awalnya tidak diketahui oleh ahli keluarga aku..Aku sering sakit kaki ketika umur 3-9 tahun dan selepas itu aku mula sakit perut ketika berumur 10-11 tahun serta masa umur 12 tahun aku mula sakit kepala...( sakit kaki + sakit perut + sakit kepala = Jin punyer kerja )...
Mak dan Abah selalu bawa aku pergi check doktor..setiap kali aku pergi mesti dapat ubat yang sama..Iaitu minyak angin cap hospital kuala kangsar..tapi sakit aku tak sembuh-sembuh jugak..beberapa kali juga cuba berubat dengan cara kampung, tapi hanya pulih sekejap saja..aku selalu pergi mengurut dengan opah dekat hujung kampung aku..aku pon dah lupa nama dia..kalo tak silap opah tamam aku panggil dia..selalu jugak aku kena makan garam jampi bila jumpa dia...naik masin sumer lidah aku..lagi satu yang aku pelik, setiap kali jumpa dier mesti bawak garam + jarum.aku pon tak tau aper fungsi dia..(sampai sekarang pon tak tau..)..
Ade sekali tu aku kena mandi bunga..hush..seram tul masa tue..tau jer lar kawasan kampung air kolah pulak tue..sejuk + seriau..(hahahh)..
Aku ikut jer lar kata orang tua tu..tak ikut kang bapak aku karate aku..(ahaks)
So lepas dari tu aku tak jumpa dia dah..mungkin sebab aku jarang keluar rumah kot kalau balik kampung..( anak mithali lar konon )..Selepas tidak berjaya dengan cara itu, opah chik aku menyarankan untuk berubat dengan sorang pengamal perubatan tradisonal yang lain..dah start dah..


( 13 tahun )

Aku di bawa oleh bapakku ke rumah orang yang opah chik aku bagitau tu...Nun jauh kat kampung atas..letih jugak duk belakang tue..lepas dalam 15 minit perjalanan, kitorang pon sampai ke destinasi yang di tuju..Abahku menyapa dengan salam buat sesama muslim dan disambut baik oleh penghuni rumah...Alhamdulillah, beliau ada kat rumah..kami dijemput masuk dan ditanya apa hajat datang..Abahku pon menceritakan sume yang terjadi..lepas tu pakcik tu pon pergi belakang rumah die dan ambil sebiji telur ayam kampung..kemudian dia kembali dan bagi aku telur tu untuk dipegang..Aku pegang jer lar..lama gak aku pegang, dalam 5 minit..Naik kebas tangan aku..aku rasa telur diambil dekat mak dia kot, pasal aku rasa panas jer telur tu..nasib baik tak mengamuk mak ayam tu, kalo tak naya jer.
sambung balik..
lepas aku pegang tu, aku bagi balik kat dia dan dia pon mula pecah kan kulit telur tu..dan isi dalamnya diletakkan dalam sebuah piring...kemudian dia ambil sudu dan dia balik-balikkan telur tu..aku pelik jugak kenapa dia buat camtu..orang jahil kan mana tau apa..( hahahhah )..
Tiba-tiba dia bercakap... " Benda ni dah lama dah "......

Aku tergamam seketika setelah mendengar penyataan pakcik yang mengubat aku tu..
Dia tidak bercerita lanjut pada awalnya....Setelah aku bertanya barulah dia menceritakan apa sebenarnya yang berlaku..
Benda yang masuk dalam badan aku ialah tergolong dalam jenis " Bajang "..
Nama pon sedap, " bajang angin "..
Sekali lagi aku tergamam..Rupa-rupanya selama aku sakit ini bukanlah sakit biasa..Tetapi punya sebab lain..Mula-mula aku rasa macam takut, tapi lama-lama aku jadi hot,pasal bajang tu sudah kasi susah hidup aku dan keluaga aku..(siap kau)..
Lepas tu, pakcik tu pon mulakanlah upacara mengubat..Dia ambil lada hitam ngan bunga cengkih yang aku bawak dan dia baca doa..Pastu dia ambil 7 ulas lada hitam dan 7 ulas bunga cengkih suruh aku kunyah sampai hancur dan kemudian telan..
Kamu bayangkanlah macam mana rasanyer kunyah benda alah tu..wuekk..pedas mengaum..
Nak buat macam mana kan..ikut ajelah ckp orang tua tue..kang x ikut kang problem..
lepas tu aku pon rasa kebas jer kat mulut..susah betol nk makan pastu....tapi takper..aku gagahkan juga..pas dah abes tu aku pon telan...pakcik tu tuang air segelas dan dibacakn air tu jugak seperti mana dia buat pada lada hitam dan bunga cengkih tadi..apa dier..baca doa lar..
Kemudian disuruh aku minum, tapi mesti senafas jer..aku pon heran sampai sekarang..kalo berubat jer mesti suh minum air tu senafas..kalo ader yang tau bleh bgtau aku ea..maseh..
k2, sambung blk..
Pakcik menyuruh aku mengelunjurkan(menghalakan) kaki kearahnya...pakcik mengambil 1 biji lada hitam dari lebihan yang tinggal tadi dan membaca sesuatu..terkumat-kamit lagi mulut orang tue tu..pastu die pon meletakkan lada hitam tu kat hujung ibu jari kaki aku..mula-mula ok jer, lepas tu dier tekan..!! Rasa nk teriak(menangis) pon ader...Pasal sakit ya amat..tau ajelah kan, lada hitam tu keras pastu ditekan kedalam daging..fuhh....lu pikir r sendri..(pinjam ayat Nabil)..
di tekan sekuat hati dier..kemudian ditanya dekat mana tempat yg paling sakit..Dilurutkan lada hitam tu dari kiri ke kanan dan aku pon dapat rasakan di sebelah kiri lebih sakit..kemudian pakcik pon berhenti kat sebelah kiri dan die baca lagi sesuatu..pasti ditarik lada hitam tu dan di letakkan dalam sebuah botol yang berisi minyak...Aku nampak macam ada sesuatu yang keluar dari lada hitam tu lepas ia masuk ke dalam botol minyak...
Berasap...!!!!

Apa pulak berasap-berasap ni..ada orang bakar sampah ker..nak tau apa citer seterusnya..tunggu episode akn datang..( makin suspen citer nie..)
Back to top Go down
View user profile
satudua
Sponsor & Source Member
Sponsor & Source Member


Number of posts : 58
Age : 36
Location : katil
Points : 71
Registration date : 2007-12-07

PostSubject: Re: Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (1)   Fri Dec 25, 2009 8:29 pm

adeh...cepat sket bro up tu.....sku xsabo nk bace yg smbungannya......
Back to top Go down
View user profile http://www.pcmansurah.blogspot.com
 
Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (1)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MCC Spirit of Cricket speech by Kumar Sangakkara
» No Problem - Solution available
» SIRA - maru sira
» ASI will hit 8000 , Buy CXXX, TXXX ??

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: