HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (3)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (3)   Tue Apr 06, 2010 8:11 pm

Kain Hitam..!!!!

Apa pulak nk jadi ni..dah main kain2 hitam nie..lain macam jer..Risau pulak aku..Aku meninggalkan tanda tanya yg bermain di fikiran dengan g mandi sungai perak..hahah..feveret aku dari kecik sampai sekarang nie..

Aku masih lagi melakukan suruhan pakcik, macam mandi air limau dan minum sket air tue..sedap gak air ngan limau kan..rase cm air limau jer..

Aku merasakan beberapa perubahan pada rohani dan dalaman aku..Rasa lebih bersemangat dan kurang sakit2 atau tertekan...

So sampai lar hari yg ditunggu-tunggu...Aku bersiap awal selepas subuh, dalam kul 7 lar..pakcik suh datang awal pasal dier ader job luar tghari nnt..mesti korang ingat ada hal2 tertentu suh dtg awal kan..hehhe..xder nyer..

Sambung blk..

Sampai jer umah pakcik aku pon bg salam dan disambut baik oleh pakcik dan isterinya..
Bapak aku bersalam dan duduk di sebelah aku..

" Mana kain yg aku suh bawak tu kholin..??" tanyer pakcik pada bapak aku..

Bapak aku menghulurkannya tanpa sebarang kata-kata..

Pakcik memulakan upacara penghabisan berubat dengan menyuruh aku buat perkara yg besa lar..aku xyah ckp pon korang dh tau kan..makan...******....

Selesai jer aku di suruh menggelunjur kearah keluar pintu..tapi badan kena tegak..

Aku mula kaget dengan keadaan yg aku rasa lain macam jer..Pakcik mula memegang kain hitam yg aku bawak td..dilurut-lurutkn kain itu seperti nk bersilat jer..Hati aku berdetup-detap...

Peluh mula menuruni dan membasahai muka ku..

Pelepukkk..!!!

Pelepakkk..!!!

Pelepekkk..!!!

Pakcik mula menghempas kain hitam pada seluruh badanku..x kasi can punyer, mana ader port tak kena dier bedal sumer..

Tapi yang aku herannyer, aku tidak mengalami sedikit pon kesakitan barang sekelumit..Itu yg aku duk pelik smpi hari ni tu..

Pakcik memukul badan aku seperti menunjukkan gaya2 menghalau atau membersihkan sesuatu..Aku makin pelik dengan keadaan aku yg tidak merasakan apa2...1 kejadian misteri terjadi pada aku...

Masa Pakcik duk layan hempok aku tue, tiba-tiba aku nampak kelibat seseorang lalu di belakang pakcik..kemudian menghilangkan diri..Aku agak konfius masa tue..tapi aku tak buat ape2 lar..

Hampir 10 minit jugak pakcik duk hempok aku..dan finishing die, pakcik melurutkan kain hitam td keseluruh badan aku dan kemudian lurut sampai hujung kaki aku dan terus di buang ke luar rumah..

Aku di suruh berpaling dan di beri minum air jampian pakcik lagi sekali..payau jer rasenyer..

Kemudian pakcik cakap sesuatu pada aku..kira amanat terakhir lar selepas selsai berubat..

" Mohd Tasnim.."kata pakcik

Jawab aku " yer pakcik.."

" Mulai hari ini aku ambil kamu sebagai anak angkatku...Dan kamu panggillah aku apok(bapak)..Jangan kamu takut kepada sesuatu selain tuhanmu...dan ingat pantang larang ni sebelum kamu balik.." sambung pakcik lagi..

" saya setuju....aper dier pantang larang nyer apok.." soal aku...

" Kamu dilarang untuk makan telur selama 3 bulan, wlu bagaimana bentuk telur sekali pun..selepas 3 bulan kamu boleh makan balik, tapi seeloknya biarlah sampai setahun.." Jawab pakcik..

Jadi aku pon di angkat sebagai anak angkat pakcik tu..Mungkin adab dier berubat, sesiapa yg berubat dengan dier mesti jd anak angkat die kot..budak2 lar..

So aku pon tersiksa x bleh makan telur selama 3 bulan..telur feveret aku...isk2..
Xper lar..pas 3 bulan aku bedal blk...

Selesai lar upacara perubatan aku dan aku pon mengalami 1 perubahan yg agak mendadak kerana aku dh x sakit mcm dulu lagi dan tak menyusahkan mak aku tuk urut aku..

Aku bersyukur kerana penyakitku telah berjaya disembuh kan....terima kasih ya Allah..

13 tahun...

Aku terjaga pada jam 5.30 pagi...Terasa seperti nk buang air kecil, barangkali kesejukan yg datang meresap dalam tubuhku membuatkan terasa begitu..

Tanpa membuang masa, aku mengambil baldi dan cebok(gayung) dan terus menuju ke bilik air..

Barangkali tiada sesiapa lagi yang bangun selain aku...tiada yg kelihatan dalam bilik air..Terus kakiku melangkah dan memasuki tandas yg paling kiri...Mata ku melirik di sekeliling dan terpaku pada pandangan langit yang biru..

Melihatkan rimbunan pokok mangga di sebalik tingkap tandas, aku terpesona dengan keindahan ciptaanNya..

Sedang asyik melepaskan apa yg sepatutnya, tiba-tiba ada sesuatu yg menjengah pada pandangan mataku...

Fiuuu...!!!! Sesuatu melintasi ruang kecil tingkap tandas yg aku gunakan..

Bola api.....!!!!!!

Terhenti seketika tugasan yg sedang dijalankan...Aku segera memelip-melip mata untuk memastikan apa yg aku nampak tadi adalah satu realiti..Tidak ada sebarang tanda2 perkara yg aku nampak tadi akan berulang..aku menyudahi tugasanku dan bertekad untuk segera keluar dari kawasan kejadian..

Sedang leka menyiapkan diri, bebola api itu datang lagi..tidak ku sangka-sangka..kali ini sedikit berbeza..Bebola api tersebut datang menjengah dan membuat satu pusingan di hadapanku...dan kemudian terus lenyap dari pandangan mata kasar...

Hatiku berdegup kencang..Aku terus keluar dan kembali ke asramaku dalam keadaan separa takut....Tidak pernah aku alami kejadian seperti itu sebelum nie..Aku menarik selimutku dan berdiam diri menunggu sahabat yg lain bangun..

Allahuakbar, Allahuakbar......Azan berkumandang menandakan sudah masuk waktu subuh...
Aku segera meninggalkan selimutku dan segera ke bilik air untuk mandi dan berwuduk..

Terlupa seketika kejadian yg berlaku pada diriku tadi....Mugkin kerana terlelap...

Aku bersiap dan terus menuju ke surau untuk solat berjemaah....

Selesai solat, tazkirah subuh pula mengambil alih....Pelbagai santapan rohani yg berguna boleh didapati jika di amati setiap bait kata2 ustaz yg menyampaikan tazkirah....

tapi apakan daya diriku lesu dan masih mengantuk..

" Dengar cerita di sekolah ni ada hantu..betol ker bang..?" tanya seorang pelajar kepada senior yg dikenalinya..

" Mana kamu dengar cerita-cerita nie.." tanya senior...

Aku cuba mengamati cerita dari kedua-dua belah pihak yg bercakap..lain benar bunyi topik yg di bicarakannya...

" Ada senior kt dorm atas tu bagitau...Dia kata kat sini saper yg penakut hantu suka kacau..betol ker..? Tanya lagi pelajar tersebut..

"Betol..Memang ada..." jawab senior lagi...

Haahh..!!! Ada hantu..!! bisik hatiku...

Krriinnggg......

" Semua sila masuk ke kelas masing...rehat dah tamat..." jerit seorang pengawas mengumukan waktu rehat sudah tamat..

Aku meninggalkan perkarangan kantin dengan seribu persoalan...Adakah cerita senior dan seorang pelajar tadi boleh diambil kira sebagai suatu kebenaran..

Ahh..!! lantak lar...

Dalam keadaan yg agak lesu aku berjalan menuju ke asrama..Sambil disapa oleh sahabat-sahabat lain, aku terlihat pelajar dan senior yg aku jumpa di kantin sekolah tadi sedang berborak rancak di dalam surau..aku terus pergi ke surau untuk mengikuti perkembangan cerita tadi..

" tepat jam 1 pagi, abang bangun untuk study...seperti biasa abang membuka lampu dan kipas untuk memberikan keselesaan pada diri.."

Aku kusyuk mendengar cerita senior tadi..

" Sedang asyik mengulangkaji pelajaran..Tiba-tiba, lampu di bilik abang terpadam..Abang segera bangkit dan membukanya semula tanpa berfikir apa-apa.."

" Selang 5 minit, kipas pula yang terhenti..."

" Jangan lar main2 wei..aku nk study nie, esok der exam..... "

" Tiba-tiba abang teringat bahawa yg berjaga malam tu hanya abang sorang jer...."

" Suasana mula menggamit perasaan...hati mula berdegup kencang....darah mula mengalir pantas...."

" Peluh mula membasahi pipi.. "

Puuppp...!!!

lampu terpadam....affraid affraid

bersambung......
Back to top Go down
View user profile
 
Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (3)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MCC Spirit of Cricket speech by Kumar Sangakkara
» No Problem - Solution available
» SIRA - maru sira
» ASI will hit 8000 , Buy CXXX, TXXX ??

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: