HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (4)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (4)   Wed Apr 28, 2010 7:28 pm

Puuppp...!!!

lampu terpadam....

" Guuullppp....Air liur tertelan tanpa dipaksa.."

" Abang mula rasakan sesuatu yg tidak kena pada malam itu.."

" Dengan hati yg gelisah dan seram, abang beranikan diri untuk bangun dan bergerak perlahan-lahan ke arah suis lampu dan kipas dengan memejam mata.."

" Huaarrghhh.....!!!!"

(terkejut aku..)

Rupa-rupanya disergah oleh seorang kenalan abang senior yg tgh duk cerita nie..tak guna betol lar..

" Aper lar ko ni lan..ganggu aku tgh bercerita lar.."

" Sudah lar tu Faiz, hari dh nk asar nie...Baik ko pegi mandi dn siap nk pegi surau.."

Yer tak ter jugak..Aku pon belom mandi lagi nie...bisik aku dlm hati..

" Apa yg jadik lepas tu abang..?"

" lepas tu, abang terus bukak lampu tu balik dan terus lompat atas katil dan biarkan jer lampu tu terbuka sampai pagi..Tapi sblm abang sempat tidur, lampu tu macam main2 pulak..buka,tutup beberapa kali..abang buat xtau jer lar..."

" Itu jer ker..Eleh tak ler seram sangat.."kata budak yg bertanya tadi..

" Dah2 pegi siap tuk solat.."

...................

" Nama jer sekolah agama..tapi servis tuk pelajar cam aper jer.."keluh seorang pelajar yg aku tak berapa nk kenal..

" Sekolah Menengah Agama Ad-Diniyyah, Jelutong.."

Betol jugak ckp budak tu..macam mana sekolah agama nak maju kalo mcm ni dia punya servis..Hmm...

Cukup 2 minggu aku pon cabut..X tahan ngan sekolah tu..xder mcm sekolah pon..

Aku meneruskan persekolahan di sekolah menengah harian di kuala kangsar..SMK Clifford..Sekolah paling popular kat kwsn k.kangsar nie..musuh tradisi malay college..

Dari situ aku mengenali dan mereka hobi baru iaitu......berkhemah/camping..Sebab aku join pengakap..

" Mak..!! bulan 9 ada camping kat kedah..jambori pengakap malaysia kali ke-10..saya nk pegi lar..tapi kena bayar Rm 140..boleh ker..??"

" Mahal nyer, mana mak nk korek duit nim oii..kita bukan orang senang.."

" Tapi ni 4 tahun sekali mak..boleh lar..nnt sy cuba cari kerja yg boleh mendatangkan duit..mak tambah jer mana tak cukup.."

" yer lar tu, kalo kamu dapat Rm1.50 jer..Mak nk kena tambah Rm138.50 lah yer..pandai.."

"heehee.."

..................

" Ok kita menghadapi masalah sikit..tapak kem kita terpaksa ditukar kerana ada dahan pokok yg reput...kita khuatiri akan jatuh dan menimpa khemah.."

" Jadi semua ikut saya kita naik kebahagian atas sedikit untuk cari tapak yg baru.."

Akhirnya aku dpt juga pegi camping nie..pasal aku pau/mintak kt abang aku yg sulung..dier phm sgt ngan aku nie..

Kerja2 pencarian dimulakan dan diketuai oleh cikgu Amin..Dia mmg pakar dlm bab hutan2 nie..tapi, kadang2 pakar pon x perasan apa yg tersirat di sebalik yg tersurat..

" Ok..Ni dia kawasan kita...skrg ni kita kena bersihkan kawasan ni dan bina khemah.."

Kumpulan dibahagikan dan semua melakukan tugas2 yg di arahkan..

Aku mcm biasa bahgian meranapkan dan memusnahkan alam semulajadi..pokok2 yg merimbun aku tebang dan tetak sampai jadi togel..Pasal ggu kitorang nk pasang khemah..
x cukup dari tu, aku siap bakar lagi ada 1 pokok tue..

Di situlah segalanya bermula....Pokok di bakar, mata yg memandang timbul rasa marah...hati mula berdendam..hutang darah dibayar darah..hutang nyawa dibayar nyawa..

Akulah penyebab utama..itu yg dikatakan MEREKA...

....................................................

" ko nak pegi mana tu tasnim..??"

" Aku nk pegi toilet kejap..kenapa..??"

" Kasi tulis namamu dekat sini lar.."

Oppss..aku lupa lar pulak..kalo nk keluar dari kawasan tapak kem kena tulis nama dan tujuan keluar serta jam berapa..

Suasana agak sunyi pada malam itu..Pelbagai ragam manusia dapat ku lihat di kem kali ini..Al maklum lah kan..6000 peserta kesemuanya..termasuk 7 negara luar seperti hongkong, thailand, china, india, indonesia, singapura, dan brunei..

Masing2 bertukar2 fikiran dan budaya..seronok aku melihatnya..

................

Aku terjaga dari tidurku...Melihat jam ditangan menunjukkan hampir pukul 3 pagi...

Kepalaku agak pening dan masih dalam keadaan mamai....

" Eh..!! Kat mana aku nie..??"bisik dalam hati aku..

Aku terbaring di atas sebuah meja yg diperbuat dari buluh....Sedangkan masa aku tidur tadi aku berada di belakang tempat pengawal..

Tempat pengawal tu kawan aku buat ada tempat tuk baring kat belakangnya..jadi aku sajer2 baring..alih2 terlelap...

Aku ingat lagi pesanan yg aku sampaikan kat 2 org budak Malay college yg bertugas malam tue..

" kalo aku tertidur kat sini, korang kejut lar aku masuk khemah yer..."

" Ok.."

Dah tu..macam mana aku bleh ader kt tempat lain pulak nie...Kat mana aku nie..

" Aduh....peningnya.." bisik hatiku lagi..

Tanpa membuang masa..aku turun dari meja tersebut dan mula berjalan mencari arah pulang ke tapak kem aku..

Tiba-tiba..Aku ternampak 2 buah khemah sebijik macam khemah aku...Aku yg dalam keadaan mamai ni pon segera mendapatkan khemah tersebut....Aku masuk dalam salah 1 khemah tu, tapi aku dapat mengecam bahawa ini bukan khemah aku..Kerana khemah aku bersepah ngan baju tak susun..

Khemah ni elok jer...siap ada lampu suluh tergantung..Aku beralih pula ke khemah yg 1 lagi..Sama seperti yg tadi..bukan khemah aku..

Aku jadi buntu dan terus keluar dari khemah tersebut....Kepalaku masih pening dan mataku masih mamai lagi..Penglihatanku agak terjejas kerana pada hari ke 3 spek mataku telah hilang..masa tgh mandi kat bilik air..Aku pon pelik sapa rembat tah..

Jadinya, penglihatanku agak kabur tetapi masih boleh nampak....

Aku meneruskan perjalanan untuk mencari jln pulang ke kem aku...Sedang berjalan sambil terhuyung hayang macam org mabuk tu, aku ternampak 2 orang peserta mendatangi aku dari arah depan..

Mereka berjalan melepasi aku seolah2 tiada siapa dihadapan...

" Mereka tak nampak aku..??"hatiku berbisik lagi....

Aku membiarkan perkara itu berlalu dan meneruskan pencarianku...terpancar cahaya lampu pendaflour di sebuah khemah kenduri yg mereka jadikan khemah urusetia barangkali..Aku melalui mereka dan seperti 2 orang peserta tadi mereka seolah2 tidak nampak aku..

Bertambah kebingunganku pada masa tu..perjalanan diteruskan sehingga aku ternampak satu signboard yang aku rasa sangat familiar perkataan yg ditulisnya..

Mataku mengamati apakah perkataan yg tertulis di situ....

" R..."

" O..."

" M..."

" P..."

" I..."

" N..."


" ROMPIN....!!!!"

" hah...!!! macam mana aku boleh ada kat sini nie..."

" Astaghfirullah.."...

Langkah seribu dibuka dan akhirnya aku sampai di hadapan tempat pengawal yg bertugas di tapak kem aku....dengan keadaan yg selamba aku terus berlalu tanpa berkata apa2..

" wei tasnim..!! ko pegi mana tadi...kenapa ko tak tulis nama waktu keluar..??"

" Bukan tadi aku tidur kat belakang korang ker..biler masa aku keluar..."

Selepas membalas kata2 mereka, aku terus masuk khemah dan sambung tidor..

.............................

" Cikgu dengar kamu kena pindah ke tapak kem lain....ye ker tasnim..?? "

" Entah..!!yer lar kot.."jawabku selamba...

Badanku terasa agak lemah pada pagi itu..... selepas asar aku duduk dan menggunting cili kering.. aku potong cili kering pasal besok aku bertugas di dapur..sambil tue aku berfikir kembali apa yg terjadi padaku semalam....betol ker apa yg terjadi atau pun hanya mimpi jer..

" Kejap lagi kamu ikut cekgu pegi jumpa seseorang..."

Aku mengangguk tanda setuju....sedang asyik memotong cili kering, tiba-tiba namaku dipanggil...

" Tasnim..!!! mari turun bawah nie..."

Aku segera mendatangi kepada suara yg memanggil, iaitu cekgu Hayati..dia yg pesan tadi....rupa-rupanya ada ramai org tgh berkumpul di bawah khemah di sub kem perak tengah...aku pon pelik jugak..apa hal ramai2 ni...ada kenduri ker..

" Kamu duduk sini.."

" Ni lar dia budak tu yer hayati..??"

" yer awi..ni lah die.."

" Apa nama kamu tadi..??"

" Mohd Tasnim b. Mohd Halil.. "

" Mmmm......"


............................


" kamu pegi mana tadi tasnim..." tanya cekgu amin..

" cekgu T suruh pegi jumper abang awi tu...berubat katanya.."

" Dier ####### yer..??"

" Macam tu lar gaya dier.."

" Kenapa kamu tak bgtau cekgu tadi..dier tu mengubat orang pakai ### ..."

" patutlah aku tgk pelik jer tadi...." bisik hati aku...

Mula-mula abang awi ambil segelas air dan dibacakan sesuatu..pastu dia suruh aku minum..

Kemudian dia amek jari tangan kanan aku...jari hantu..pelik, bnyk lagi jari lain...jari tu jugak dier nak..Selepas membaca beberapa mentera, abang awi meletak jari hantu aku ke mulutnya..

Dia sedut jari hantu aku....

" huppppp.............!!!!!!!!!!!!!!!!!"

agak panjang nafas dia...tiba-tiba abang awi jatuh pengsan..yg lain buat tak tau dan hanya melihat shj..

" Dia dah mula...jap lagi datang lar tue.."kata seorang pemuda yg duduk sebelah abang awi tadi..

Apa pulak yg nk datang nie..





nantikan sambungannya... affraid affraid affraid
Back to top Go down
View user profile
 
Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (4)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MCC Spirit of Cricket speech by Kumar Sangakkara
» No Problem - Solution available
» SIRA - maru sira
» ASI will hit 8000 , Buy CXXX, TXXX ??

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: