HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (7)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (7)   Thu Jul 22, 2010 5:24 pm

" Waalaikumussalam..haa..kenapa ni farah...??"

" ada budak kena rasuk nie..kitorang dah tak tau nak buat aper..panggil sekali Saiful Amir yer.."

" Ok2..jap g aku datang..ko tunggu kat bawah.."

Perbualan ditamatkan dengan mendapat kata sepakat..Aku bersiap dan segera mendapatkan Saiful Amir untuk memenuhi permintaan sahabatku tadi..

" Abang Amir..Farah panggil g aspuri..Ada budak kena histeria.."

" SubhanaAllah..kejap yer yeop...ana tukar pakaian kejap.."

Kami berdua bergegas ke aspuri untuk memberikan bantuan....memang semenjak dua menjak ni aku selalu dihubungi untuk mendapatkan bantuan..walaupun tidak lah sehebat ustaz halim, tapi dapat juga membantu sekadar yang mampu..begitulah keadaannya..

Tapi kali ni kesnya agak berbeza...Aku dan abang Amir tidak mampu untuk mengatasinya..

Aku bertanya kepada Farah, apa yang berlaku sebenarnya pada budak nie..

Farah menceritakan satu-persatu kepadaku..

Kisahnya bermula apabila pelajar-pelajar bagi kursus LCCIIQ telah pergi berkhemah di hutan bentong Pahang..Mereka baru sahaja pulang dari perkhemahan itu...Sebelum mereka pulang, salah seorang peserta perempuan telah memetik sekuntum bunga dari dalam hutan tersebut..Telah di peringatkan agar tiada siapa memetik atau mengambil sebarang tumbuh-tumbuhan dari dalam hutan itu..tetapi itulah takdir namanya..Bukan aku menyalahkan takdir, tetapi setiap apa yang berlaku mesti ada hikmahnya..

perkara ini telah terjadi dan kita x mampu untuk mengubahnya..hanyalah kita berusaha untuk membantu dan membetulkan keadaan semula serta bertawakkal kepadaNya...

Aku juga diberitahu bahawa bunga yang dipetik oleh peserta perempuan itu adalah seekor anak jin...Yang merasuk dia adalah ibu kepada anak jin tadi..Ibu jin ni mengikut pelajar ini sampai ke sini semata-mata untuk membalas dendam..

Tapi yang dirasuk bukanlah pelajar yang memetik bunga itu, sebaliknya kawan rapat dia..palajar yang memetik itu tidak dapt di rasuk kerana dia juga punya suatu kelebihan yang di tanam oleh ahli keluarganya..keluarga pelajar ini adalah pemain kuda kepang..jadi sedikit sebanyak tempiasnya kena pada pelajar ini..

Jin tadi memilih untuk merasuk kawan baik pelajar perempuan itu sebagai balasan..kawannya itu agak lemah semangat dan boleh juga dikatakan sangat lemah..

Aku cuba mendapatkan bantuan luar bagi mengatasi masalah ini..Seorang sahabatku telah memanggil kawan baiknya untuk datang membantu..Ustaz Fadhil, seorang hafiz Al-Quran..walaupun dalam usia yg sangat muda bagi aku, tetapi dia mempunyai kelebihan dan kekuatan yg agak bagus..

" Abang yeop...!!! Isa pulak kena nie..."

" Adoi..yang kat sini pon belom settle, yang lain pulak kena ni.."

" Kejap.."

" Err..ustaz, ader budak aspura pulak kena nie..macam mana.."

" Xper..kita tolong setakat yang mampu..Kita selesaikan yang ni dulu..Suruh budak lain jge isa kat sana..jangan bagi berjalan.."

" ok.."

Budak perempuan yang mula-mula di rasuk tadi sudah stabil dan di tempatkan di dalam surau sambil dijaga oleh beberapa orang muslimat...Sudah menjadi seperti pesta malam itu..selepas seorang, seorang lagi kena..naik kelam kabut kami dibuatnya..yang paling penat sudah tentu lar ustaz, kerna dia yang kena buat semuanya..

" Au'zubillahiminashsyaitonirrajim....."

" Arrgggghhhhh..............!!!!!!!!!!!!!!"

" Siapa nama kamu..aper sebab masuk kedalam badan budak ini...??"

"........."

" jawab..!!!!"

"........."

" Jin bisu kot ustaz.."

" Agaknya lar kot..tapi ganaz...tgk tu asyik nak menggigit orang jer.."

" kita settlekan cepat ustaz..bnyk lagi nak kena handle nie.."

" Bismillah..."

" huuuuuuuuuuuuuu.................!!!!"

" Sabar2...akak ader..jangan menangis.."

budak perempuan itu terus menangis seraya tersedar dari rasukan....dia ditenteramkan oleh seorang muslimat..

" Alhamdulillah...skarang kita ke surau pulak tengok mcm mana keadaan isa.."

" Jom.."

.................................

Disurau lain pula ceritanya...sebaik sahaja isa dibawa masuk ke dalam surau, budak perempuan yang pertama dirasuk tadi kembali dirasuk..kami jadi pening dan pelik dengan keadaan itu..mereka seolah-olah tidak boleh bertembung.....selepas di selidiki barulah di dapati bahawa yang merasuki isa adalah seekor jin islam yg agak alim..yang merasuk umaimah iaitu budak perempuan tadi seekor jin kafir..

jadi mereka tidak boleh bertembung, atau lebih mudah di katakan tidak boleh diletakkan dibawah satu bumbung..

isa terpaksa di bawa ke bilik MPP untuk di tenangkan...lain pula cerita dengan isa ni..jika jin yang merasuk itu jin kafir maka agak mudah diuruskan..hanya dgn membaca ayat2 suci Al-Quran dia akan merana..tapi ini lain..jin islam, tiada kesan bagi dia..malah dia juga seorang hafiz A-Quran..

Kami terpaksa melayan kehendak dia...Apa yang dia mahu kami terpaksa turutkan..jika tidak dia tak mahu keluar..Aku mula terasa kebuntuan dengan kes Isa nie..Sampailah ustaz fadhil bgtau sesuatu yang membuatkan aku lega dengan jawapannya itu..

Ustaz Fadhil cakap tepat jam 3 pagi jin tu akan keluar kerana semua makhluk yang beragama islam akan mengadap tuhan pada tepat jam 3 pagi..Manusia jer tak reti nak bangun tahajud tuk mengadap tuhan..jin pon reti, bisik hati kecil aku..

Lanjutan dari itu kami dikejutkan pula dengan masalah baru..Seorang pelajar dari kolej kemahiran yang pusat pengajiannya berada di sebelah kolej aku pulak yang menjerit..pelajar-pelajarnya menginap di hostel yang sama ngan asupri kolej aku...

Pelajar itu menjerit dan berada dalam keadaan yang sangat mengerikan...wajahnya pucat dan lesu..matanya meliar mencari sesuatu..

Apabila sampai di biliknya, aku dan ustaz Fadhil terkejut dengan keadaannya itu..Kami segera memanggil pelajar lain untuk membantu memegang dia..Kami dimaklumkan pelajar perempuan ini memiliki azimat pendinding untuk dirinya...Aku segera mengambil azimat itu dan memberikan kepada ustaz Fadhil untuk dianalisa...Setelah selesai melihatnya, didapati azimat itu mempunyai semangat dalam bentuk jin dan ia sekarang sedang merasuki tuannya..Azimat itu diberikan oleh seorang lelaki indonesia kepadanya...Oleh kerana pinangannya ditolak oleh keluarga pelajar perempuan ini, jadi dia memberikan azimat itu untuk melindunginya..jin yang merasuki pelajar permpuan ini agak ganas..hampir tangan aku digigitnya...

Setelah beberapa percubaan dan perlawanan, jin itu dapat dikeluarkan...tiada jaminan jin itu tidak akan kembali..jadi azimat itu perlu di lumpuhkan penggunaannya..dan mesti dihapuskan...setelah kerja2 melumpuhkan selesai, tiba tugas aku sebagai pembantu untuk pergi menghapuskan azimat itu..

Azimat itu berbentuk 3 segi dan dibalut beberapa lapis..lapisan luar dibalut dengan kain merah, lapisan kedua dibalut denga kertas emas dan yang terakhir ada sekeping kertas dan beberapa bentuk tulisan jawi dan nama pelajar perempuan itu...

Aku segera turun dan pergi di kawasan longkang di tepi aspuri untuk membakar azimat itu..Sedang aku memetik pemetik api yang berada di tangan, tiba-tiba angin kuat bertiup...padam api yang menyala tadi..Aku mula suspen dengan keadaan itu..

Berkali2 aku mencuba dan buat kali ke-4 nya barulah berjaya aku membakarnya..banyak sungguh ujian yang perlu dilalui..Setelah selesai aku segera mendapatkan ustaz Fadhil..Kami mula memberikan perhatian kepada Isa dan Umaimah...Umaimah ialah pelajar perempuan yang dirasuk oleh jin dari bentong tadi..kerana yang lain tampak sudah selesai..Isa meminta untuk dipakaikan jubah dan serban..kami hanya menurut sahaja...Surau sudah jadi bilik utama aku buat masa tu..balik kebilik pun hanya untuk mandi dan menukar pakaian sahaja...

Setelah di pujuk dan di lawan, akhirnya jin dari dalam badan umaimah sudah mengalah dan mula meniggalkan badannya...


...............................................


" Titt titt,titt titt..." handsetku berbunyi seperti ader pesanan ringkas yang masuk..

" Assalamualaikum...abang yeop, saya nak jumper abang di surau..lepas isyak.."begitulah isi pesanan yang aku terima dari umaimah..

Aku agak pelik kerana setahu aku dia sudah beransur pulih..mungkin ader sesuatu yang ingin di tanya agaknya...

Selepas solat isyak berjemaah di surau aku menghadapkan muka ku ke arah tirai yang menjadi hijab bagi kaum muslimin dan muslimat..

" Assalamualaikum...abang yeop ader ker.."

" Waalaikumussalam..ader ni..xper bukak ler tirai tu.."

Aku melihat wajah Umaimah agak lesu dan tampak seperti bersedih..aku dapat rasakan ada sesuatu telah terjadi pada dirinya..Umaimah di temani beberapa orang teman baiknya..

" Abang tolong tengokkan air ni, ada sorang ustaz tu bagi tuk minum.."

Aku menyambut pemberian botol air yang diberikan..Lain benar rupa air yang diberikan itu..didalamnya ader sekeping kertas yang bertulis tulisan jawi..tapi aku x berapa nampak aper yang tertulis..

kemudian aku dapat melihat sesuatu yang ganjil pada air tersebut..jadi aku melarang dia dan kawan-kawannya untuk minum..ke enam-enamnya menerima air yang sama..Umaimah dan 5 kawan rapatnya..

Aku bertanya aper sebenarnya yang berlaku..dan dari mana mereka dapat air itu...ustaz mana yang bagi..

Tiba-tiba Umaimah menangis teresak-esak....

Kawannya cuba menenangkan Umaimah dari terus menangis....Aku mula kebuntuan dengan keadaan yang tidak menyebelahi aku..

Keadaan tidak membenarkan aku untuk memaksa agar Umaimah membuka mulut utk bercerita tentang keadaan sebenar yang berlaku..Kawan-kawannya juga diam membisu sambil memujuk Umaimah dari terus berderai air mata...

Setelah agak lama aku mendiamkan diri, paksaan jua yang aku pilih untuk mengetahui keadaan sebenarnya..

" Kalo macam ni, abang naik dulu lar..kamu taknak cerita aper sebenarnya yg terjadi.."

" Nnt kejap bang...macam nie..."

............................


" Assalamualaikum.....!!! Abang Zul...!!! Abang Zul....!!!! "

Abang Zul adalh warden kami di sini...Aku agak rapat dengan dia, kerana selalu tolong dia kalo jadi kes2 macam ni..lagi pun dia suka suruh aku ajak kawan2 imarahkan surau..so senang nak buat kerja...

" Ha..!! apahal memalam ko carik aku ni yeop "

Bahasa yang digunakan oleh abang Zul memang agak kasar..bagi orang perak mcm aku itu perkara biasa..bagi yg tak biasa mungkin akan terasa..

" Macam ni, ade kes sikit.."

" Kes aper lagi ni yeop..ader budak kena rasuk lagi ker..?? "

" Bukan pasal kes tu..tapi ader kena mengena jugak lar pasal kes itu hari.."

" Haa..cerita lar..ko ni macam2 lar..aku nak tido nie..aduii..haa, cepat lar citer..."

" Macam ni..."

Aku pun menceritakan perkara sebenar kepada Abang Zul....Kadang2 dia sempat mencelah untuk memastikan semula penceritaan aku benar dan dia tidak salah dengar..

Perkara yang terjadi adalah sangat memeranjatkan Abang Zul, juga pada diri aku...

Mereka berenam telah di cabul kehormatannya..

Selepas aku mendengar pengakuan Umaimah, aku terus pergi mencari Abang Zul untuk membawa perkara ini kepada pihak yang berwajib...

Abang Zul agak terkilan kerana perkara sebegini boleh berlaku..aku pon kena marah jugak..nak buat macam mana layan jer lar..Kunci Van segera diambil untuk membawa mereka ke balai polis untuk membuat laporan Polis..

Laporan mula diambil oleh petugas wanita yang bertugas pada malam itu..Aku mengambil udara di luar dari konti balai polis tersebut..termenung sejenak, memikirkan apa yang bakal berlaku lagi selepas ini..terkenang kisah yang terjadi kepada Umaimah dan rakan2nya...

Selepas dari kejadian Jin mengamuk itu hari, Umaimah telah dipelawa oleh seorang rakannya untuk berubat dengan seorang bomoh...Aku telah berpesan agar tidak perlu mencari alternatif lain atau orang lain untuk membantu...kerana aku dan ustaz Fadhil sedia membantu..Tetapi mungkin sudah tertulis takdir keatas mereka sebegitu, akhirnya umaimah memilih untuk pergi berubat dengan bomoh yang dikatakn boleh membantu dia..bukan aku menyalahkan takdir, tetapi dengan takdirlah kadang2 manusia itu tersedar tentang kewujudan dan kekuasaan Tuhan...

Mereka pergi berenam pada hari jumaat petang, lebih kurang jam 5 petang...perjalanan yang agak jauh kerana dari cheras menghala ke damansara mengambil masa lebih kurang setengah jam...

sesampai sahaja dirumah bomoh yang dikatakan itu, mereka disambut baik oleh isteri kepada bomoh tersebut..bomoh tersebut dikenali dengan nama ustaz daim....mungkin dari nama gelaran ustaz yang di berikan oleh sesetengah orang dapat mengaburi perbuatan jijik yang dilakukannya...tetapi tidak pada penglihatan tuhan..dan tuhan tahu bila masanya untuk membalas perbuatan hina hambanya..

Umaimah dan rakan2nya mengambil tempat diruang tamu dan bercerita tentang apa yang telah terjadi...setelah itu, ustaz daim memberikan sebotol air setiap seorang untuk diminum..air itu dikatakan sudah dibacakan ayat suci Al-Quran bagi mengampuh serangan dan kesan dari rasukan jin tersebut..

Mereka di benarkan pulang dan disuruh untuk kembali pada esok hari untuk proses pengubatan yang seterusnya..

Seperti yg dijanjikan mereka pun sampai kat rumah ustaz daim untuk meneruskan proses pengubatan..

Tapi mereka sampai agak lewat kerana di suruh begitu oleh ustaz daim...Mungkin kerana waktu siang ramai pesakit yang datang, jadi mereka disuruh datang sebelah malam..

Proses dimulakan...situasi biasa yang dilakukan oleh seorang pengamal perubatan alternatif dapat di lihat..

Agak lewat juga proses itu tamat..dan mereka di suruh untuk bermalam di situ kerana jika hendak pulang sudah agak jauh malam..Tanpa memikirkan apa2 mereka terus bersetuu dan mengambil tempat di bilik yang telah disediakan oleh isteri ustaz daim..

sedang asyik membuai mimpi, tiba-tiba mereka berenam dikejutkan oleh isteri ustaz daim...mereka agak kebingungan kenapa perlu bangun awal pagi itu..isteri ustaz daim memaklumkan bahawa mereka mesti meneruskan proses perubatan pada pagi itu..kerana waktu seperti ini baik untuk melakukan proses pengubatan kata isteri ustaz daim..

Agak berbeza dari mula2 mereka berubat dengan ustaz daim, kerana sebelum ini mereka mendapatkan rawatan secara sekaligus..tapi kali ini secara individu pula..

Seorang demi seorang dipanggil...sehinggalah pada waktu Umaimah yang terakhir..Umaimah dipanggil untuk masuk kedalam sebuah bilik yang biasa digunakan untuk merawat pesakit barangkali...

Umaimah disuruh menukar pakaian yang dipakai kepada pakaian berkemban...ustaz daim menyuruh menukar pakaian kerna mahu memandikan umaimah..proses ini dipanggil buang sial ataupun buang badi katanya...

Umaimah mengambil tempat di dalam bilik air, sementara ustaz daim bersedia dengan alatan2 yg diperlukan...

posisi mencangkung diperlukan untuk dimandikan...air dicedok oleh ustaz daim dan dicurahkan keatas kepala umaimah perlahan-lahan...air yang sejuk menangkap ketulang badan rasanya...

tiba-tiba suatu perkara yang tidak diigini berlaku...tangan ustaz daim mula menggosok2 badan Umaimah seolah-olah meratakan air yang dicurahkan...semakain lama semakin asyik dan ghairah..

semakin lama semakin tidak menentu kawasan yang digosok dan menyebabkan umaimah merasakan ketidakselesaan disitu..ustaz daim tidak memperdulikan apa yang di rasakan umaimah..yang dia tahu memuaskan nafsunya sahaja..

Umaimah cuba untuk melawan, tetapi seolah-olah badannya terkunci dan tidak mampu berbuat apa2...hanya linangan air mata mampu dititiskan mengiringi perasaannya yang sedih kerna perkara yang terjadi..

setelah selesai mandi, umaimah di bawa kembali keperkarangan bilik tadi...ustaz daim mula menyuruh umaimah melakukan sesuatu yang diluar jangkaan nya...Umaimah disuruh cium pipinya...kemudian *****nya....agak jijik untuk aku mengingatinya...Nasib baik tidak sampai dirogol...tetapi perbuatannya itu sudah menunjukkan dia bukanlah seorang manusia, tetapi adalah syaitan yang bertopengkan binatang...

sanggupkah kita melihat seorang lelaki yang boleh dipanggil ayah melakukan perkara terkutuk sebegitu rupa kepada budak2 yang baru hendak mengenal dunia..

Rupa-rupanya bukan umaimah sahaja diperlakukan sebegitu..semua rakannya juga terkena, tapi umaimah yang paling teruk sekali..

tepat jam 6.30 pagi mereka dihantar pulang oleh pemandu ustaz daim...

setelah laporan dibuat, kami pulang ke asrama sambil mendengar bebelan abang zul yang dah biasa aku dengar...ada benar kata2 orang tua ni..kalo tak di tegah makin teruk lar budak2 sekarang nie..

................................

" Salam...ustaz daim telah ditahan oleh pihak polis untuk siasatan..."

serangkap perkataan dari sistem pesanan ringkas yang aku terima di telefon bimbitku...hatiku merasa lega dan bersyukur kerana penjenayah sudah diberkas..tapi masih tidak mengetahui cerita lanjut..Mesej itu dihantar oleh umaimah yang dihubungi oleh balai polis damansara..

aku berterima kasih kepada POLIS DIRAJA MALAYSIA kerana sangat pantas melakukan tugas..sehari sahaja sudah tertangkap...

Aku merasakan perkara ini sudah selesai..rupa-rupanya tidak lagi...2 hari selepas ustaz daim di tahan, isterinya datang menemui uamimah dan rakan2 yang terlibat...mereka bertemu diluar pengetahuanku...apabila aku sampai ketempat pertemuan mereka, aku lihat isteri ustaz daim seolah-olah sudah selesai dengan perkara yang di kehendakinya..

" Apa yang dia nak..?? " tanya aku kepada Umaimah..

" Dia nak kami tarik balik dakwaan kepada suami dia..dia sanggup bayar berapa pun untuk itu.."

Aku terkejut mendengar penjelasan dari Umaimah...sanggup seorang isteri menawarkan wang untuk membela suaminya yang bersalah..

Sebenarnya isteri ustaz daim memang tahu kegiatan suaminya itu, tetapi seolah-olah tidak mengambil tahu dan membiarkannya sahaja..mungkin di kawal oleh ustaz daim agaknya..

Aku menegaskan agar jangan diikut permintaan isterinya itu..jika tidak dibendung, perkara begini akan kekal sehingga bila-bila....

.............................

Seminggu berlalu tanpa berita dari pihak polis...aku merasakan mungkin siasatan masih dijalankan barangkali....Biarlah polis buat kerja mereka, aku baut kerja aku...Sambil merenung air yang diberikan oleh ustaz daim, aku dapat merasakan air itu tidak boleh diminum...jelas tampak kesan2 pengaruh jin berada dalam air tersebut...gelombang2 air yang tidak sekata dan jika diminum memungkinkan peminum mengikut shj kata2 pemberi air tersebut..banyak juga ujian dijalankan keatas air itu..tapi sekadar ujian dan untuk melihat kesannya sahaja..

Sedang asyik memerhatikan air itu, tiba2 aku disapa oleh seorang junior yang kelam kabut shj gayanya...

" Abang yeop..!!! Umaimah kena balik...!!! "

haa...kena balik...kena apa pulak lagi nie..



Nantikan episod terakhir... lol!
Back to top Go down
View user profile
 
Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (7)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MCC Spirit of Cricket speech by Kumar Sangakkara
» No Problem - Solution available
» SIRA - maru sira
» ASI will hit 8000 , Buy CXXX, TXXX ??

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: