HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Di mana boleh cari ramai Melayu?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
kokkunkap
Team Member
Team Member


Number of posts : 37
Points : 0
Registration date : 2007-12-08

PostSubject: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Fri Dec 21, 2007 4:43 pm

Di mana boleh cari ramai Melayu?

Di mana boleh cari ramai Melayu
Pastinya di Kelantan dan Terengganu
Dan juga di pasar malam dan pasar minggu
Di Akademi Fantasia dan Pesta Lagu
Di Jom Heboh orang Melayu berpusu-pusu
Di Sungai Buloh, pusat pemuilihan, dulu di Pudu

Dan di jalan, lumba haram, rempit tak berlampu
Dan di selekoh duit rasuah depa pun sapu
Di pusat serenti akibat ketagih dadah dan chandu
Di malam kemerdekaan dan malam tahun baru
Terkinja-kinja best giler menari macam hantu

Apa hobi orang Melayu

Terkenal dengan budaya malas dan lesu
Berlepak buang masa tak jemu-jemu
Atau baca majalah Mastika, Metro pasal cerita hantu
Tengok telenovela dari Filipina dan Peru
Berpusu-pusu pergi tengok pamiran hantu

Sambil makan junk food, kuaci dan muruku
Sibuk bercerita tentang Datuk K dapat bini baru
Apa pakaian Siti nak pakai itu yang nak tahu
Mana tak gendut berpenyakit selalu
Kalau nak berlagak melayu masih nombor satu

Asal bergaya sanggup makan nasi dan toyu

Boleh tak jumpa mereka di kedai buku
Atau di perpustakaan dan majlis ilmu
Atau ambil kelas kemahiran di hujung minggu
Ada tapi kurang sangat mereka di situ

Kenapa melayu jadi begitu
Nak salahkan siapa ibubapa atau guru
Pemimpin negara atau raja dulu-dulu
Ayat lazim di mulut ialah Melayu malas selalu
Nak harap Kerajaan saja membantu
Terutama sekali kontraktor kelas satu

Tak habis-habis gaduh nak jatuh siapa dulu
pasal jambatan senggek atau siapa dia penghulu

Dan suka sanggat dengan budaya ampu mengampu

Sampai bila kita nak tunggu
Bangsa Melayu jadi bangsa yang maju
BOleh! dengan beberapa syarat tertentu
Pertama dengan banyak menguasai ilmu

Kata nabi ikutlah Quran dan sunnah ku
AlQuran yang diturunkan 1400 tahun dahulu
tapi apa yang kita tahu, cuma baca bila nak halau hantu


Dari Kertas kerja Kajian Terhadap Melayu Moden

"Sesungguhnya Allah suka kepada orang-orang yang berusaha supaya baik amalannya".

InnAllaha yu hibbul muhsinun 5:13


[You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
View user profile
tuakah
Guest



PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Fri Dec 21, 2007 4:56 pm

TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA !!!!!!!!!

????????????????

melayu yg terkenal dgn budaya SATE nye....

cincang mencincang, potong memotong, cucuk mencucuk, perap memerap, bakar membakar, kipas mengipas, dan lastly MAKAN....
Back to top Go down
kokkunkap
Team Member
Team Member


Number of posts : 37
Points : 0
Registration date : 2007-12-08

PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Fri Dec 21, 2007 5:00 pm

aii..cam bunyi tgh buat satay kambing je ni?? cheers
Back to top Go down
View user profile
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Fri Dec 21, 2007 5:40 pm

Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
View user profile
iqbalhakim
Viewer
Viewer


Number of posts : 26
Points : 1
Registration date : 2007-12-06

PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Fri Dec 21, 2007 9:40 pm

melayu oh melayu..bangsaku..
Back to top Go down
View user profile
insanbiasa
Viewer
Viewer


Number of posts : 18
Points : 0
Registration date : 2007-12-15

PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Sat Dec 22, 2007 5:30 pm

melayu mudah lupe Very Happy
Back to top Go down
View user profile
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Sat Dec 22, 2007 11:08 pm

terfikir kembali...

"banggakah aku menjadi orang melayu?"

kita sebagai generasi muda merupakan perintis dan perlulah mengubah sikap2 yang kurang cantik ini.
persoalannya,mampukah kita mencapai angan2 ini sekiranya hanya 20% (minoriti) sahaja remaja yang sedar untuk megubah nasib dan sikap keMELAYUan ini?

MELAYU oh MELAYU..
MELAYU bangsaku..
Back to top Go down
View user profile
panglima islam
Team Member
Team Member


Number of posts : 36
Age : 29
Location : AlamSementara
Points : 0
Registration date : 2007-12-06

PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Thu Dec 27, 2007 2:54 am

Hmmm...Kita sedih melihat melayu begitu...Tapi yang patut lebih menyedihkan bila Muslim jadi haru biru...melayu pun majoritinya orang Islam, Sedih betul melihat mereka yang seagama denganku..Org islam kat mesir pun sama je...

Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Mana keIZZAHan kita sebagai orang Islam..macam mana kita nak ajak org2 kafir bersama kita..masuk syurga dengan kita jika kita pun belum tentu Syurga nerakanya...malah seperti berusaha bersungguh2 untuk masuk NERAKA...berusaha mancari jalan mcm mana nak mencuri, macam mana nak tipu ayah mak sbb nak kluar malam dgn kawan2 yang ntah apa2, macam mana makan duit orang lain, macam mana nak elak UNIT HISBAH utk keluar dating malam2 kat Mansurah, macam mana itu dan ini yang sememangnya salah...fikirlah kawan2...siapakah kita, orang islam yang macam manakah kita, kita nak jadi perosak imej Islam yang dipandang begitu Mulia suatu ketika dulu, atau kita nak mengangkat semula agama kita yang tercinta ke tempat yang sepatutnya...

BERSAMA2 MENEGAKKAN KALIMAH LA ILAHAILLALLAH!!!

cheers Sad Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile http://panglimaislam.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Di mana boleh cari ramai Melayu?   Today at 3:05 pm

Back to top Go down
 
Di mana boleh cari ramai Melayu?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» JOHN KEELLS PLC (JKL)
» Although the deal with the process of establishing a company Baghdad..Erbal "Kurdistan" for the mana

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: