HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Pakaian wanita dari sudut mata lelaki??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
akhawatm
Guest



PostSubject: Pakaian wanita dari sudut mata lelaki??   Thu Dec 20, 2007 9:47 am

Allah telah menjadikan manusia ini
berpasang-pasangan. Malam pasangannya
siang, jaga pasangannya tidur, rajin
pasangannya malas dan lelaki
pasangannya perempuan. Kerana
perempuan adalah pasangan kepada
lelaki, maka Allah telah menciptakan
bentuk badan wanita itu dapat memikat
hati lelaki. Bila berkata tentang
terpikat, maka ia ada hubung kait
dengan nafsu. Jika ia ada hubungkait
dengan nafsu, ianya ada hubungan pula
dengan bisikan syaitan. Jadi untuk
mengawal nafsu, mestilah dikawal
dengan iman. Untuk mendapatkan iman
mesti menurut perintah Allah dan
RasulNya dan menjauhi laranganNya.

Pada mata lelaki, perempuan ini adalah
simbol. Simbol apa, ana rasa
semua orang tahu. Orang lelaki
mempunyai imaginasi yang nakal jika
tidak dikawal dengan iman. Maka mata
lelaki ini selalu menjalar apabila
terlihat seorang perempuan. Setiap
bentuk badan seorang perempuan boleh
dihayati oleh seorang lelaki dengan
berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu.
Apabila seorang lelaki terlihat
seorang perempuan, maka perkara
pertama yang akan dilihatnya ialah
rambut wanita berkenaan. Maka akan
ditafsirlah berbagai2 cara oleh
seorang lelaki akan rambut wanita
berkenaan. Oleh kerana itulah wanita
wajib menutup rambutnya.

Apabila rambut wanita itu telah
ditutup, maka mata lelaki itu akan
turun ke bawah melihat bentuk
lehernya, maka wajiblah wanita itu
menutup lehernya. Maka mata lelaki itu
akan turunlagi melihat bentuk payu
daranya, maka wanita itu
berkewajipanlah menutup bentuk payu
daranya dengan melabuhkan tudungnya.
Setelah itu mata lelaki akan
turun lagi melihat bentuk ramping
pinggangnya, maka labuhkanlah pakaian
supaya tidak ternampak bentuk
pinggangnya, maka mata lelaki itu akan
melihat pula akan bentuk punggungnya,
maka wajiblah wanita itu membesarkan
pakaiannya agar bentuk punggung tidak
kelihatan, dan lelaki itu akan pula
melihat bentuk pehanya, maka janganlah
sesekali wanita itu memakai kain yang
agak ketat sehingga terlihat bentuk
pehanya walau sedikit, maka akan
dilihat lagi oleh lelaki itu akan
bentuk kakinya pula, maka janganlah
wanita itu berseluar, kerana terus-
terang pihak lelaki bercakap, walau
muslimah itu bertudung labuh, berbaju
labuh, jika beliau memakai seluar,
walau nampak besar sedikit, nafsu kami
lelaki akan terusik secara sepontan,
entah tak tahu Kenapa?

Mata lelaki ini nakal, setelah tidak
ternampak akan bentuk kakinya, maka
akan dilihatlah pula akan mata lelaki
itu kepada kakinya, maka
wajiblah wanita itu untuk menolong
lelaki itu tidak berdosa, menutup
kakinya dengan melabuhkan kain, atau
memakai stokin yang warnanya
jangan sesekali berwarna kulit
perempuan, maka mata lelaki ini akan
kembali ke atas, akan melihat pula
bentuk tangan wanita itu, maka,
tolonglah wahai muslimah, agar
melabuhkan tudung menutupi bentuk
tangannya yang indah pada pandangan
lelaki. Maka wahai lelaki, janganlah
pula kamu melihat mukanya, kerana ia
akan menimbulkan
fitnah, kecuali jika kamu wahai
lelaki, ingin meminangnya. Jika wanita
itu cukup soleh, takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah, maka
berpurdahlah kamu, jika itu lebih baik
untuk kamu.

Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi
jenis penyakit, iaitu mata lelaki itu
akan tertangkap dengan sepontan jika
ia terlihat warna yang menyerlah atau
terang jika ianya berada pada
perempuan. Maka oleh itu wahai
perempuan, tolonglah jangan memakai
pakaian yang warnanya terang-terangan
sangat. Jika hendak pakai pun,
pakailah untuk suami.

Itulah wahai muslimah, jika anda semua
ingin tahu apakah dia mata lelaki itu,
dan perlu diingatkan, jika semua aurat
telah ditutup, jangan anggap tugas
kita telah selesai, perlulah pula kita
menjaga kehormatan diri masing2,
jangan keluar seorang2, keluarlah
dengan mahram, atau keluarlah
sekurang2nya 3 wanita agar tidak
diganggu gangguan luar, mata lelaki
pula janganlah menjalar langsung
kepada muslimah, walau muslimah itu
telah menutup aurat, insyaAllah
selamat dunia akhirat.

Dunia sekarang telah banyak yang cacat
celanya, sehingga ketaraf seseorang
yang memakai tudung masih beliau tidak
menutup aurat, dan pada kaum lelaki,
mata kamu itu wajib untuktidak
mencuri2 melihat wanita muslimah,
kerana ia dilarangi oleh Allah SWT.

Ingat-ingatkanlah wahai muslimin
muslimat.

Sekadar copy n paste utk dikongsi bersama..
Back to top Go down
insanbiasa
Viewer
Viewer


Number of posts : 18
Points : 0
Registration date : 2007-12-15

PostSubject: Re: Pakaian wanita dari sudut mata lelaki??   Thu Dec 20, 2007 10:16 am

salam 'alaik..
artikel yg menarik..
sejauh mane kebenarannye??
Hanye kaum yg bergelar lelaki saje yg mengetahuinye.hehe..
Back to top Go down
View user profile
panglima islam
Team Member
Team Member


Number of posts : 36
Age : 29
Location : AlamSementara
Points : 0
Registration date : 2007-12-06

PostSubject: Re: Pakaian wanita dari sudut mata lelaki??   Thu Dec 20, 2007 1:26 pm

Assalamualaikum...
artikel yang bagus. Artikel yang bagus begini tak salah kita copy paste utk bacaan ramai. Cuma klaua dapat keizinan lagi bagus.

Sedikit pandangan buat semua..Kalau nak post yang berkaitan dgn tajuk2 yang dah ada pada forum, terus reply kat tajuk tersebut je la... tak la jadi terlalu banyak tajuk kat luar tu. Sedangkan sentuh ttg perkara yang sama. Macam pasal aurat ni...dah banyak sgt tajuk kat luar tuh...Cuba masukkan semua tu jadi satu tajuk je...Kan mudah.Org nak baca pasal aurat terus klik kat satu tajuk je. Cadangan je la...
Back to top Go down
View user profile http://panglimaislam.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Pakaian wanita dari sudut mata lelaki??   Today at 3:05 pm

Back to top Go down
 
Pakaian wanita dari sudut mata lelaki??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Mata Klanthe wagei...
» I just started forex trading. Need help.
» Net Foreign Inflows - Again Yesterday ....
» keep an eye on ADAMS group
» CLPL..GREG..DPL..TAP has potential to go up!!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: