HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
budak baik
Administrator
Administrator


Number of posts : 75
Age : 28
Location : dunia fana
Points : 27
Registration date : 2007-12-16

PostSubject: Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)   Thu Nov 11, 2010 4:42 pm

" Arrrgggghhhhh.....!!!!!! "

" Kenapa kau buat aku macam nie....!!!! " kedengaran suara yg agak garau dari mulut Umaimah....

" Kenapa kau buat laporan polis....!!!! Kerana kau aku masuk lokap seminggu.....!!! "

" Arrrgggghhhhh.....!!!!!! "

Aku melihat Umaimah meracau2 sendirian...tiada daya dan ilham yg hadir dalam pemikiran ku untuk membantu...mendiamkan diri dan memikirkan apa yg perlu dibuat menjadi gayaku ketika itu..

Buntu...itulah sahaja yg dapat aku tafsirkan buat masa ini..tiba-tiba terlintas di fikiranku tentang Ustaz Fadhil...

Aku segera menghubunginya untuk meminta bantuan...

" Assalamualaikum..ustaz, mita datang sini segera...Umaimah dah kena balik..."

" Baik, ana datang sekarang..tolong buat aper yg patut dulu Yeop.."

" InsyaAllah.."

Apa yang aku tau buat..?? kebuntuan sahaja yg ada di dalam kotak pemikiranku sekarang ini..

Aku mencuba apa yg terdaya..dengan beberapa surah hafalan, aku membisikkan kepada telinga Umaimah...Seperti biasa, Umaimah akan menjerit dan mengamuk..Beberapa orang muslimat telah datang membantu..

Mereka memegang Umaimah sementara aku membacakan beberapa ayat suci Al-Quran...

Ayatul Qursi adalah antara ayat yg menjadi kewajipan untuk dibaca kepada orang yg kerasukan...Kerana ayatul Qursi antara ayat yg menjadi ketakutan syaitan dan jin2 kafir..

Setelah beberapa kali melakukan perkara yg sama, aku berhenti dan bersandar pada tiang didalam surau...Umaimah juga tampak keletihan...

" Assalamualaikum...!!! "

" Waalaikumussalam..!!! "

Akhirnya Ustaz Fadhil sampai dan aku harap memberikan sinar harapan dalam menyelesaikan permasalahan ini...

" Kenapa ni yeop...bukan haritu dah ok ker..?? "

" Haritu memang dah ok..kali ni si Daim tu pulak buat hal..dia hantar jin dia masuk dalam badan Umaimah nie...dia marahkan pasal die kena tahan lokap itu hari.."

" Mmmm..tak per...kita tengok macam mana...."

Ustaz fadhil memulakan pembacaan ayat2 suci Al-Quran di telinga Umaimah....sekali lagi Umaimah menjerit dan mengamuk..

" Arrrgggghhhhh.....!!!!!! "

" Kenapa kau orang buat aku macam nie....kerana kau orang aku kena tahan lokap tahu.."

" Apa yang kau nak dari budak nie..aku yang buat laporan tu, bukan dia..kenapa ko tak ambil aku...mari lah lawan ngan aku.." Aku mencelah percakapan Umaimah.."

" Kerana budak ni lah aku masuk lokap...sekarang ni aku nak budak ni mati....aku tak kira.."

" Arrrgggghhhhh.....!!!!!! "

Ustaz Fadhil meneruskan pembacaan sehingga Jin yg dihantar Si Daim keluar...tetapi tidak keluar untuk selamanya..hanya untuk malam itu sahaja..Kmai menarik nafas lega kerana Umaimah beransur sedar dari kerasukan...semau yg berada di dalam surau itu, mula beransur pulang kebilik masing2 kecuali beberapa orang muslimat yg masih menunggu dan menjadikan surau tempat untuk tidur malam itu..

kesian aku melihat mereka..tapi apakan daya, aku jua begitu..surau menjadi tempat tidurku pada malam itu untuk memastikan keadaan Umaimah dan muslimat yg menjaganya selamat..

" Allahuakbar..Allahuakbar....!!! "

Kedengaran suara Amirul melaungkan azan subuh...Aku bingkas bangun dan mendapatkan tempat wudu' untuk membasuh muka dan berwudu'...terlupa seketika tentang keadaan Umaimah..setelah selesai azan berkumandang, aku menunaikan solat sunat 2 rakaat..

Setelah itu aku bangun dan mendapatkan muslimat yg berada di balik tirai surau yg memisahkan antara muslimin dan muslimat...

" Assalamualaikum...!!! Macam mana keadaan Umaimah..ok..?? "aku sekadar bertanya dari sebalik tirai..

" Waalaikumussalam..Alhamdulillah, sekarang dia ok.."

Setelah mendengar khabar berita yg baik aku terus berlalu dan mengambil tempat selaku imam yg bertugas untuk solat subuh pada pagi itu..

.............................

Pagi ini lebih aman daripada biasa...

Aku sekadar beberapa kali menjenguk Umaimah bagi memastikan dia berada di dalam kondisi yg stabil..

Solat sunat hajat menjadi pilihanku pada pagi itu..aku sujud memohon kepada tuhan yg menciptakan segala-galanya bagi membantu merungkai segala permasalahan yg timbul..dari Dia aku datang dan kepada Dia aku kembali..

Allahuakbar...

Setelah selesai solat sunat, aku berdiam dan bertafakur memuji kebesaran tuhan yg memiliki segalanya...Sambil tangan ditadahkan aku bermunajat dan bermohon diampunkan segala dosa dan dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat...

Aku menuju ke setiap penjuru surau untuk melaungkan azan bagi memperkukuhkan benteng kekuatan bagi menghadapi segala macam rintangan dan dugaan pabila senja bermula..

Mereka yg berada di dalam surau hanya memerhatikan gerak-geriku tanpa sebarang bicara...

Aku mendapatkan Umaimah setelah menyelesaikan segala apa yg sepatutnya dilakukan pada pagi itu..

" Masa abang solat sunat tadikan, saya nampak beberapa ekor Jin Islam ikut abang solat di belakang..mereka berimamkan abang...setelah abang bangun, mereka masih terus berzikir dan berdoa...kemudian mereka mengikut abang azan bermula dari penjuru yg kedua tadi.."

Tersentak aku mendengar kata2 Umaimah....Apakah ini benar ataupun hanya omongan kosong dia untuk mempermainkan aku..Tidak mungkin Umaimah cuba mempermainkan orang yg telah berjasa pada dirinya..

Setelah aku meneliti segenap pelosok surau itu, maka aku mengakui kebenaran yg di khabarkan oleh Umaimah..

Memang benar apa yg dikatakan oleh seorang sahabatku...Apabila seseorang di rasuki Jin atau diganggu makhluk halus, dia akn dianugerahkan suatu penglihatan yg tajam dan lebih tajam dari mata manusia biasa...Sehingga dia mampu melihat perkara yg tidak dapat disingkap dengan mata kasar..

Malam ini adalah malam yg terakhir aku kira proses untuk membantu Umaimah..Kerana aku diberitahu oleh Umaimah bahawa, ibu dan bapanya akan mengambil dia untuk di bawa pulang ke labuan untuk proses rawatan lanjut..

Proses pada malam ini mungkin agak sukar, kerana aku keseorangan tanpa bantuan Ustaz Fadhil..Ustaz Fadhil terpaksa bertugas di luar kawasan dan tidak dapat membantu aku malam ini..

Segala persiapan untuk bertempur telah aku siapkan...dari segi fizikal dan rohani kedua-duanya aku kira pada tahap yg paling stabil...

Aku serahkan segala keputusan pada Tuhan sekalian Alam untuk menentukannya....

Umaimah sedia maklum tentang gerak langkah yg akan di lakukan pada malam ini...

.............................

Siang mula melabuhkan tirainya sambil disulami dengan keheningan senja yg memukau....
Bagi diri aku, senja adalah satu titik permulaan yg berat dan sangat menyeksakan..

Bukan pada diri umaimah sahaja, tapi juga pada diri orang yg berada di sekitarnya..

Terutamanya aku dan muslimat yg menjaganya...tapi itu semua bukan alasan untuk aku tidak menjalankan tanggungjawab aku sebagai seorang islam..Setiap orang islam wajib membantu seorang islam yg lain jika diminta...

Perlahan-lahan Umaimah mula memejamkan matanya dan seolah-olah sedang cuba di rasuki sesuatu...

" Arrrgggghhhhh.....!!!!!! "

Satu pekikan yg membingitkan telinga kedengaran dari mulut Umaimah...

Jin si Daim sudah mula beroperasi di dalam badan Umaimah..

Dengan kekuatan yg diberikan oleh Allah, aku mulakan bacaan ayat suci Al-Quran pada telinga Umaimah..

Sambil itu aku menyuruh seorang sahabat untuk mengambil segelas air dan merendamkan 2 ketul kayu yg di amanhkan oleh Ustaz Fadhil untuk menjaganya...

Kayu itu punya satu kelebihan yg Allah bagi padanya...jika direndam didalam air, kayu itu akan mengeluarkan lendir dan lendir itu berbau sangat wangi...mengalahkan bau wangi perfume yg berharga 3/4 ratus ringgit malaysia...

kata Ustaz Fadhil, sapukan air rendaman kayu itu pada sesiapa yg terkena rasukan jin..

Aku mencubanya..setelah lendir kayu itu keluar, aku segera menceduknya dan merenjiskan air tersebut pada muka Umaimah....

" Arrrgggghhhhh.....!!!!!! Panas....!!! aku panas...!!!!! "

Umaimah menjerit dengan lebih kuat lagi dan menyatakan dia panas...Seolah-olah dia dibakar oleh api...

Setelah melihat begitu kesannya, aku mengarahkan seorang muslimat unutk menyapu air tadi ke muka dan seluruh badan Umaimah...

Tidak sampai 5 minit, jin si Daim meninggalkan badan Umaimah...lega dan syukur aku kerana dipermudahkan urusan pada malam itu..

Aku kira sudah tamat episod kali ini...tapi sangkaanku meleset...sedang aku bersiap untuk pulang ke bilik, Umaimah di rasuki sekali lagi dan kali ini lebih kuat lagi jin yg dihantar oleh si Daim tu...

muslimat yg tadi membantu, tidak mampu lagi untuk memegang Umaimah yg memiliki kekuatan hampir sama dengan 7 orang lelaki dewasa....

Tidak ada cara lain, aku terpaksa campur tangan dan menarik Umaimah ke tiang masjid dan mengikatnya disitu...Walaupun tidak sampai hati utk aku melakukannya, tapi apakan daya, itu sahaja cara yang mampu dilakukan buat masa ini...

Sedang aku mengikat badan Umaimah pada tiang surau, sempat juga dia menghadiahkan aku seliang pelempang...tepat mengena pada pipi sebelah kanan..agak kuat dan meninggalkan kesan pada pipiku..merah dibuatnya..

Jika ikutkan hati, mmg aku belasah Umaimah masa tu..tapi memikirkan Umaimah yg dirasuki, aku hanya memendamkan sahaja rasa marahku..

Aku mengarahkan muslimat yg ada disitu sekali lagi menyapu air rendaman kayu tadi kepada seluruh badan Umaimah....

Dan acap kali di sapu dia menjerit dan terus menjerit sehingga meniggalkan tubuh badan Umaimah..

Umaimah diikat sehingga pagi subuh...kau tidak mahu mengambil risiko untuk melepaskan dia..takut-takut terlepas dan membuat onar di tempat lain pula..setelah solat subuh, ikatan yg mengikat Umaimah dileraikan dan Umaimah terkulai layu kerana kepenatan...

Akhirnya, ibu dan bapa Umaimah sampai dan mengambilnya untuk dibawa pulang ke Labuan untuk meneruskan proses rawatan..

Aku hanya mampu membantu sekadar yg boleh...Sebelum pulang ke Labuan, Umaimah sempat dibawa ke sebuah hotel di mana ibu dan bapanya menjemput seorang ustaz untuk mengubati Umaimah..

Ustaz yg mengubati Umaimah mengatakan bahawa kondisi Umaimah sangat teruk dan lemah..Apabila Umaimah menggengam telur ayam yg diberikan oleh ustaz tersebut, telur itu meninggalkan cecair kehitaman di dalamnya setelah dipecahkan....

Dari itu, ustaz itu menyuruh supaya Umaimah di bawa pulang segera ke labuan...Mungkin kerana faktor seberang laut, ilmu hitam tidak sampai kesana..agaknya lah..

Setelah pulang dan mendapatkan rawatan di Labuan, Umaimah semakin sihat dan dapt meneruskan kehidupan dengan baik dan selamat..tiada lagi gangguan makhluk halus dari si Daim...Kini Umaimah pula boleh mengubat orang...

Itulah anugerah yg diberikan oleh Allah kepada Umaimah...Aku masih lagi berhubung dengan Umaimah seperti biasa kerana menjalankan tanggungjawabku sebagai abang angkatnya..Umaimah sekeluarga berterima kasih kepada aku dan semua sahabat2 yg membantu...

Kini Umaimah sudah pun bekerja di labuan dan bekerja dengan kerajaan..Tapi aku lupa sektor apa dia bekerja..

Di harap Umaimah dapat hidup dengan aman dan sentosa serta dapat membantu sesiapa jua yg berada didalam kesusahan...

Segala perkara yg berlaku pada diri aku, adalah pengalaman yg sangat berharga dan tidak dimiliki oleh semua orang..Jadi aku meletakkan dahi dan hidungku ke atas hamparan sejadah dengan menunjukkan rasa syukur dan tawaduqku kepada Tuhan Yang Maha Esa..

P/s : Kisah ini telah dipendekkan untuk tidak menjemukan pembaca kerana plot yg panjang berjela(pendek ker..??) terima kasih kepada semua yang memberikan sokongan dengan membaca...
cheers cheers cheers
Back to top Go down
View user profile
 
Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» BIG MATCH - Final final
» Communication stresses preparing the final touches to the draft of the fourth mobile phone license
» Deputy for Iraq: Soon to be a final agreement on the General Amnesty Law
» Putting the final touches to remove Iraq from Chapter VII
» A joint parliamentary committee working on the final touches to the draft law on the formation of th

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Hantar disini...-
Jump to: