HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Musyrif~

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Musyrif~   Sun Dec 16, 2007 2:33 pm



gmbr ini adalah khas untuk musyrif2 dikalangan ikhwah..terima kasih di atas pertolongan dan keprihatinan anda semua..hanya Allah sahaja yang dpt membalasnya insyaAllah~
Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Cool Laughing Mad Razz What a Face Neutral Suspect I love you No cyclops clown pirat tongue silent pale alien cat drunken bom affraid confused rabbit Sleep sunny albino cherry santa rendeer scratch geek jocolor queen king farao study elephant flower afro lol!
Back to top Go down
View user profile
Allotropic
Developer
Developer


Number of posts : 78
Age : 28
Location : tanah ibunda.
Points : 7
Registration date : 2007-12-05

PostSubject: Re: Musyrif~   Sun Dec 16, 2007 2:46 pm

comeeeeiii nyee ko keemm...
ko buat mende tu...nak balik m'sio..takdok kapal terbng ko?..kee tunggu pitih turun??!! afro
Back to top Go down
View user profile http://www.tersengih.blogspot.com
Akimaru
Viewer
Viewer


Number of posts : 6
Points : 0
Registration date : 2007-12-15

PostSubject: !!!!!   Sun Dec 16, 2007 4:57 pm

mane dtg gamba ni... Question
Back to top Go down
View user profile
capri
Guest



PostSubject: Re: Musyrif~   Sun Dec 16, 2007 7:06 pm

comel2... gmbr yg comey....
Back to top Go down
spice
Guest



PostSubject: thanx a lot   Sun Dec 16, 2007 7:17 pm

terima kasih byk kat sume ikhwah yg jadi musyrif dgn ikhlas....smoga jasa baik anda sume akan dibalas ALLAH di dunia dan dia akhirat...
Back to top Go down
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Musyrif~   Sun Dec 16, 2007 7:36 pm

majulah musyrif untuk Mansurah !! cheers cheers cheers
Back to top Go down
View user profile
misaki matsuki



Number of posts : 3
Age : 28
Location : Ti'rah St,Mansoura
Points : 0
Registration date : 2007-12-14

PostSubject: wah~   Sun Dec 16, 2007 9:09 pm

i lyke diz photo sunny
Back to top Go down
View user profile
AJK Pusa
Guest



PostSubject: AKEEM HOT   Mon Dec 17, 2007 12:43 am

ni mst AJK PCM Akhawat yg minat akeem ni..simpan gmbr akeem ye..ish2..
glucose ke gollacase?hahaha..insaf la wei


Twisted Evil Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Back to top Go down
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Musyrif~   Mon Dec 17, 2007 12:52 am

ada apa pada sekeping gambar? ambillah kata2 dan hikmah disebalik kata2.. afro
Back to top Go down
View user profile
Akimaru
Viewer
Viewer


Number of posts : 6
Points : 0
Registration date : 2007-12-15

PostSubject: jeng   Mon Dec 17, 2007 1:35 pm

jgn ngarut2 kt forum ni Exclamation Exclamation Exclamation setiap perkataan yg ditulis akan dinilai kembali di hari qiamat.
Back to top Go down
View user profile
pensel biru
Viewer
Viewer


Number of posts : 24
Points : 0
Registration date : 2007-12-17

PostSubject: Re: Musyrif~   Mon Dec 17, 2007 1:54 pm

btol2 mghrgai jasa korg yg sggup jd musyrif utk kami... xkn jmpa sistem cmni kt mlsia. [kalo ade pon,mgkin sy yg x pnh tau...] dn mtk maaf jgk d sbbkan jd musyrif utk kami, kdg2 mganggu urusan kalian... [trharu ngn kprihatinan dn krjasama llki2 mlsia kt sni...] Smile
Back to top Go down
View user profile
Hijau Yang Damai
Viewer
Viewer


Number of posts : 33
Points : 0
Registration date : 2007-12-11

PostSubject: Re: Musyrif~   Mon Dec 17, 2007 2:01 pm

PELIK.. BILA LELAKI MENCURI SECARA SENGAJA GAMBAR SESEORANG WANITA.. AKAN DITUDUH SEBAGAI PERKARA IKHTILAT...

TETAPI.. BILA WANITA MENCURI SECARA SENGAJA GAMBAR SESEORANG LELAKI.. TAK RASA ITU IKHTILAT..

AMACAM NI.. WUJUD DOUBLE STANDARD...

JANGAN JADIKAN 'SIQOH' ITU HANYA UTK TONTONAN UMUM SEMATA..

SEDANGKAN PELAKSANAAN TIDAK TELUS lol!

TIKET KE SYURGA BOLEH DIBELI SECARA PERCUMA KER...
Back to top Go down
View user profile
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Musyrif~   Mon Dec 17, 2007 5:25 pm

Jika post ini membawa fitnah atau membawa kepada sesuatu yang tidak baik, maka sy minta pihak admin stick atau delete terus post ini. Bukan takutkan kekalahan tetapi jika ia untuk kemaslahatan semua, lebih baik jika ia di lakukah.Untuk pengetahuan semua pihak,gambar ini diambil kerana seni dan abstraknya bukan SENGAJA MENCURI.Kepada pihak yang terlibat (terutama PELAKON UTAMA gambar tersebut),maafkan saya.Sesungguhnya redha manusia itu adalah satu cita-cita yang tidak pernah akan kesampaian..Redha Allah jua yang kita damba.Jadi saya serahkan pada pihak admin..Selamat Hari Raya Aidiladha Wink
Back to top Go down
View user profile
Jerung
Viewer
Viewer


Number of posts : 14
Points : 2
Registration date : 2007-12-12

PostSubject: Re: Musyrif~   Mon Dec 17, 2007 7:24 pm

Manusia memang sukakan perkara yang tak berfaedah. (e.g. syak wasangka & kata-mengata)
Jangan marah yer...
Sama-sama kita muhasabah dan perbetulkan diri. farao
Back to top Go down
View user profile
misaki matsuki



Number of posts : 3
Age : 28
Location : Ti'rah St,Mansoura
Points : 0
Registration date : 2007-12-14

PostSubject: Re: Musyrif~   Mon Dec 17, 2007 11:31 pm

sy rase kite perlu amek dr kate2 yg dipaparkan..kenapa isu 'watak dlm gamba' yg dipertikaikan?ok,cuba kite tanye tuan empunya diri..anda benarkan gamba ini dipaparkan atau tak?kalo x,bru la amek tndakan sewajarnya..tapi gamba ini mmg mempunyai msg yg baik..sape yg setuju dgn saya?
Back to top Go down
View user profile
antu
Guest



PostSubject: ?   Tue Dec 18, 2007 12:21 am

pandg lah dr sudut yg +ve,,bnde kecik pon nk heboh.. please la msg2 kan dah besar ade akal yg tau beza baik buruk.. nk gadoh pasai bnde yg sekelumit nih je..ambil la pngajaran dr ayat quran tu n i think si pengepost tu bkn saje2 nk snap si model utama..mgkin hanye skadar kebetulan dan sememang nyer tiada niat niat lain..jgn lah hanya sekeping gambar nk heboh satu dunia.. Exclamation Exclamation Neutral Neutral
Back to top Go down
antu
Guest



PostSubject: ?   Tue Dec 18, 2007 12:22 am

pandg lah dr sudut yg +ve,,bnde kecik pon nk heboh.. please la msg2 kan dah besar ade akal yg tau beza baik buruk.. nk gadoh pasai bnde yg sekelumit nih je..ambil la pngajaran dr ayat quran tu n i think si pengepost tu bkn saje2 nk snap si model utama..mgkin hanye skadar kebetulan dan sememang nyer tiada niat niat lain..jgn lah hanya sekeping gambar nk heboh satu dunia.. Exclamation Exclamation Neutral Neutral
Back to top Go down
Hijau Yang Damai
Viewer
Viewer


Number of posts : 33
Points : 0
Registration date : 2007-12-11

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 12:48 am

Soal gambar dan watak itu mungkin kecik pada pndang mereka yang bukan empunya diri.. Dalam ISLAM.. Kita takleh ambik hak orang sesuka hati.. Sebagai Contoh.. KITA PEGI KE KEDAI KAIN DAN KITA AMBIK KAIN ITU TANPA PENGETAHUAN EMPUNYA KEDAI ITU UTK PROMOSI KECANTIKAN KAIN ITU WALAU ANDA TIDAK MENDAPAT SEBARANG KEUNTUNGAN DARI ITU.. SETELAH SEHARI ANDA LAKUKAN KEGIATAN ITU.. KEESOKKAN HARINYA.. BARULAH ANDA MEMBERI TAHU PERKARA SEBENAR.. WALAUPUN KETIKA ITU EMPUNYA KAIN MEREDHAI PERBUATAN ITU.. TETAPI BAGAIMANA SAAT KETIKA IA TIDAK TAHU..(KALAM HISAB NON_STOP)
Apabila Perbuatan Halal Bercampur dengan Perkara Haram.. Maka Ia Akan Menjadi Haram.. Mungkin pada empunya diri itu sudah meredhai perbuatan itu.. tetapi hisab pada diri kita.. Dimana Adab Kita dalam Bermuamalat dan berurusan.. Adakah pakai redah jer.. tak kisah tuan punya itu tahu ke tak.. Hanya yakin pada diri.. "takper,dia tak kisah". Nanti kita bagi tahu lah.. Disini bukan soal dengki atau tidak.. Cara seperti ini bukan akhlak Rasul.. Mungkin kita serah pada admin dalam hal ni.. Tapi adakah Admin itu pemberi Syafaat?? Cuba renung kisah robin hood.. Si Perompak Yang Budiman.. namun ia tetap seorang yang bersalah.. Kerana merampas hak orang lain walau utk kebaikan.. Kalau perkara seperti ini diaggap biasa.. Maka suatu hari nanti.. kita terus menghasilkan generasi yang tidak ambik endah tentang hukum hakam islam.. logik akal biarlah dilapik dengan dalil dan nas2.. Soal ayat Quran itu dah cantik.. tapi meletak gambar individu diluar keizinannya adalah salah.. Dalam analogi melayu pernah menyebut.. Adakah apabila kita memasuki umah seseorang kita pecahkan pintunya dahulu, barulah kita memberi salam??
Soal tuan empunya diri itu redha atau tidak.. saya sendiri mengharap beliau redha.. Tetapi pada mereka yang menghasilkan seni ini, diharap lebih beradab dan berwaspada dalam melaksanakan sesuatu.. Setiap perkara akan dihisab oleh Allah.. Walau sebesar Zarah.. redha Allah adalah Yang Paling Utama..jangan jadikan alasan seni sebagai wadah membuat perkara diluar syariat..
Sama2 kita pesan pada diri kita jua.. terutama diri ini..

TIKET KE SYURGA BOLEH DIBELI SECARA PERCUMA KER... lol!
Back to top Go down
View user profile
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 12:59 am

Kalam gad daripada saudara/ri Hijau Yang Damai..mungkin hak watak telah saya nafikan dan tidak ambil berat,dan mungkin ia satu kesilapan yang tidak pernah saya sedari.Terima kasih di atas teguran.Semoga ia menjadi pedoman diri ini dan org lain di masa hadapan.Rhidon naas ghoyatun la tudrak..Redha Allah sahaja yang paling utama.Jazakallahu khairan kathira.. king
Back to top Go down
View user profile
po'wear
Viewer
Viewer


Number of posts : 5
Points : 3
Registration date : 2007-12-18

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 2:56 am

aloh! x pyh bising2! yg penting dua2 mantap (kata2 & gambar)
Back to top Go down
View user profile
manusiabiasa
Viewer
Viewer


Number of posts : 16
Age : 29
Location : bumiAllah
Points : 0
Registration date : 2007-12-17

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 9:46 am

hm..lain kali klau nak letak ayat2 alQuran ke, hadis ke, kata2 hikmah ke, klau latar belakang nak ada gambar, bukan ke banyak lagi gambar yang cantek2 boleh letak..

fikir dulu sebelum buang....ops........fikir dulu sebelum buat (bukan buang)..huh!! study
Back to top Go down
View user profile
mesage



Number of posts : 3
Points : 0
Registration date : 2007-12-17

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 11:08 am

haha taon satu menyibok
Back to top Go down
View user profile
mesage



Number of posts : 3
Points : 0
Registration date : 2007-12-17

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 11:31 am

setiap yg berlalu itu sudahlah, Very Happy ape yg dah terjadi tu biarkan lah ia berlalu dgn iktibar bg sesiape pun yg membacanye ,, tak perlulah diperbesarkan lagi .. kan baik sekiranye kite saling bertolak ansur termasuklah diri ku ini yg dhoif lagi penuh dgn kelemahan yg masih belum dibaiki, sbg satu peringatan bg memnuhi perintah rasulullah saw "sampaikanlah walau satu ayat"..jd dengarlah dan taatlah..
mengenai perkara yg telah tetap hukumnya oleh Allah jgnlah kite mengeluarkan ketetapan yg lain....
"Dan tidaklah sepatutnya bg lelaki yg mukmin dan perempuan yg mukmin, apabila Allah dan RasulNya telah menetapkan suatu ketetapan ,akan ada pilihan yg lain bg mereka ttg urusan mereka, dan brgsiapa menderhakai Allah dan RasulNya , maka sesungguhnya dia telah tersesat dgn kesesatan yg nyata'' -s.33:36
Back to top Go down
View user profile
etnik kr
Guest



PostSubject: sgt art   Tue Dec 18, 2007 12:04 pm

sriesly pic ni nampak sgt art..teruskan berseni...
kpd model ..moga kamu redha n halalkan gambar kamu selepas atau sewaktu di'snap' org [even scre snyap2..hik3] lgpun, pic kamu tu digunakan untuk kebaikan. moga kamu mendapat pahala berterusan dalam menyampaikan kebaikan tersebut.[xkan xnak rebut kot peluang tuh??? Very Happy] Allahumma ameen.Smile

ada apa pada sekeping gambar? ambillah kata2 dan hikmah disebalik kata2..
betul kate goLLacaSe tuh....

saya bawakan petikan sajak dr muharikah.wordpress.com [kak aishah..sy pinjam sajak akk.,hehhe]


Apa ada pada gambar?

Wajah manusia nan sepi..

Bangunan pejal nan bererti…

Apa ada pada gambar?

Jika tiada nyawa menghiasi?

Jika tiada pengajaran bererti?

Gambar hanyalah satu detik keemasan

Boleh jadi berguna boleh jadi sia-sia

gunakan detik itu untuk merakamkan

wajah nan ceria,

tazkirah bermakna

buat insan yang mengerti

Erti sekeping gambar yang terhasil….

cheers cheers
Back to top Go down
rakan se
Guest



PostSubject: btul...   Tue Dec 18, 2007 12:09 pm

model cam xbersore pun...nape nyer org lain plak yg heboh2kan?bg sy,baik la model sndiri yg tgur kalo die xsuke.sbb itu gmbr die,bkn gmbr pkok2 hijau malar. farao
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Musyrif~   Today at 3:05 pm

Back to top Go down
 
Musyrif~
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Galleri Photo anda-
Jump to: