HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 Musyrif~

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Akimaru
Viewer
Viewer


Number of posts : 6
Points : 0
Registration date : 2007-12-15

PostSubject: ...   Tue Dec 18, 2007 9:16 pm

Ada beberapa penjelasan:
1. pasal redha x redha ni.. sebenarnye mmg ana rase xpuas hati org main amik gamba curi2 ni.. akhawat plak tu.. bengang ade.. sikit marah pn ade.. dalam kate lain ( xredha). so, sorry la kepade si pengambil gamba.. tanggung dosa dulu sikit..
2. bukan pasal gambar je ni.. pasal org yg reply ni pn masalah gak..

"mst AJK PCM Akhawat yg minat akeem ni..simpan gmbr akeem ye..ish2.."
"comeeeeiii nyee ko keemm..."
"kpd model ..moga kamu redha n halalkan gambar kamu selepas atau sewaktu di'snap' org [even scre snyap2..hik3]"
"model cam xbersore pun"

jaga sikit kata tu.. perkataan "model" tu bunyi cam pelik jeh.. cam sindiran je bunyinye.

3. tapi.. bile gamba ni dh diletak kt forum ni.. mmg x dapat tidak utk ana benarkn je la ianya disiarkn utk tontonan umum.. (punye la ramai org view.. tetibe jadi famous) walau ape pn.. kire dh dihalalkn la ni.. bkn utk ape pn.. sebagai tazkirah utk kite semua jgak..
4. pasal kata2 mereka2 yg reply tu.. xde pape masalah gak sebenarnye utk diri ana.. kate la nk kate pape pn..sebagaimana yg ana gitau sebelum ni

"setiap perkataan yg ditulis akan dinilai kembali di hari qiamat"

kalo ana rase bengang pn.. kejap jeh.. 2-3 hari ilang ar..

5. so lepas ni jaga kata2 dan tingkah laku tu elok2.. jangan main redah je.. setiap perkara ada hukum2 nye.. kalo x tahu hukum.. belajar lah.. dtg la ke kelas2 agama.. (kelas ade tiap2 ari cume org je yg xde tiap2 ari)

"jgn ngarut2 kt forum ni."

6. muhasabah diri kita balik..

"sudahkah kita bersedia utk menyambut saat yg pasti tiba (KEMATIAN) "
"adakah amalan kita yg sikit ni dapat menjamin syurga Allah"
"adakah kita mahu dimasukkan ke dalam neraka (na'uzubillah)"

Ada satu permintaan:
1. sape sebenarnye si gollacase nih?? boleh x bagitau identiti sebenar..
Back to top Go down
View user profile
Hijau Yang Damai
Viewer
Viewer


Number of posts : 33
Points : 0
Registration date : 2007-12-11

PostSubject: Re: Musyrif~   Tue Dec 18, 2007 10:11 pm

Apabila empunya diri dah bersuara...

Kan dah pesan.. Kita nak buat sesuatu jagn main redah n mem'bijak'kan diri.. setakat reti ceramah ikhtilat kat orang lain.. tapi tak amal dalam kehidupan buat apa..

Kenapa kamu cakap apa yang kamu tak buat, amat besar kemurkaan Ku..

Ada apa pada gambar?? Sekarang dah ada.. iaitu Dosa.. so bertaubat.. Falsafah atau ayat2 berbunga2 tak dapat memadamkan kesalahan jika ia sudah termaktub Salah.. Dont Be Lowyer Buruk..

"Dan tidaklah sepatutnya bg lelaki yg mukmin dan perempuan yg mukmin, apabila Allah dan RasulNya telah menetapkan suatu ketetapan ,akan ada pilihan yg lain bg mereka ttg urusan mereka, dan brgsiapa menderhakai Allah dan RasulNya , maka sesungguhnya dia telah tersesat dgn kesesatan yg nyata'' -s.33:36

Seni Itu Indah.. Maka Jangn Cemari Ia Dengan Dosa.. Ayat Quran itu Pasti Benar.. Maka Jgn Lapirkan Ia dengan Perkara Yang Batil...

Nak berseni sehebat mana pun, atau nak bersajak selentok mana pun.. YANG PENTING JGN LANGGAR SYARAK..

MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA.... ayat famous yang mungkin kita dah lupa..
Pada mereka yang baru nak beri komen.. Hati2.. faham2kanlah dulu apa yang diperdebatkan disini..
Bukan Isu Ayat Quran... Bukan Isu sesiapa jejaka.. Tetapi ISU KEIZINAN dan MARUAH..
ISLAM AMAT MENJAGA SOAL MARUAH..

Masa kecik2 dulu.. Umi selalu pesan.. Nak ambik barang orang lain.. Minta Izin dulu.. Kalau nak duit dari Umi.. Minta izin dulu...
So, jagn atas alasan Jauh Dengan Umi, atau Ibu dikampung, kita dah lupa didikan mereka..

Hargai Jasa Ibu Bapa Anda Yang Sekian Lama Mendidik Anda



TIKET KE SYURGA BOLEH DIBELI SECARA PERCUMA KER... lol!
Back to top Go down
View user profile
goLLacaSe
Team Member
Team Member


Number of posts : 40
Age : 27
Location : egypt
Points : 1
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Musyrif~   Wed Dec 19, 2007 12:50 am

assalamualaikum WBT..do i need to reveal myself? saya tidak pernah mengatakan diri saya tidak bersalah.saya tidak pernah menolak teguran2 yang di beri.saya tidak pernah menegakkan bahawa saya ini semata2 benar.perlukah saya memuaskan hati semua orang berkenaan perkara ini?

jika anda berkata saya salah kerana mempermainkan IZIN dan MARUAH saudara Hakim,ya saya memang salah.adakah terdapat kenyataan saya menafikan semua itu dan menegakkan diri ini benar?

saya beranggapan jika saya hanya berdiam diri,perkara ini akan selesai tapi sememangnya saya silap. saya semakin galak di adili. di mana pula MARUAH saya di sini jika isu MARUAH itu dipersoalkan?

saya tidak suka untuk cepat melatah atau melenting. saya cuba untuk fikir secara rasional. saya cuba untuk menerima teguran yang betul itu dengan baik. saya cuba mengambil iktibar dari setiap apa yang berlaku.apa yang baik dan benar,tiada sebab untuk saya menolak mentah2..

sememangnya saya pernah katakan,'apa ada pada sekeping gambar?' tapi ternyata saya silap. Kerana sekeping gambar ini lah saya tahu sesuatu yang saya tidak ambil berat sebelum ini.dan ianya DOSA..astagfirullahalazim~ saya juga insan yang lemah lagi jahil. ilmu Allah yang luas itu, masih saya jelajahi. tidak semua benda saya tahu. dari kesilapan lah kita belajar sesuatu yang baru.

ayat yang berbunga2 dikatakan beremosi. ayat yang selamba dikatakan kurang sopan atau kasar. jadi apakah yang terbaik?

cukuplah saya katakan di sini,berhentilah mengadili saya. terima kasih di atas nasihat dan pedoman. terima kasih di atas teguran. apa yang benar dan baik,insyaAllah saya akan ambil.

saya memohon agar Allah ampuni DOSA saya yang jahil ini..dan kepada Hakim,saya tidak takut untuk mengaku siapa saya pada anda. tentang siapa diri saya, saya hanya akan beritahu pada orang yang berhak tahu sahaja. tapi bukan untuk semua orang.

kepada yang lain,sama2lah ambil iktibar. bukan hanya tahu menghukum dan mengadili. jangan hanya cakap2 kosong dan membuang masa. jika bercakap itu membawa keburukan,lebih baik berdiam diri. jika berdiam diri membawa keburukan,lebih baik bercakap. pesanan untuk diri sendiri juga.

saya harap,perkara ini selesai di sini. jika ada lagi isu2 yang berbangkit, PM saya. bercakaplah dengan saya di atas siapa diri anda yang sebenar. bukan atas nama2 samaran.

maaf saya pohon jika terkasar bahasa atau kata2 yang terlampau 'berbunga2'. kepada yang menasihati, jazakalluhukhairan kathira..Allah sahaja yang dapat membalasnya.

untuk akhirnya, SALAM AIDILADHA dari saya..marilah kita bersama menghayati erti PENGORBANAN yang sebenar. mampukah kita mencontohi pengorbanan dan kesabaran Nabi Ibrahim a.s dan anakanda baginda Nabi Ismail a.s..sama2 kita renungkan..

sekian,assalamualaikum..
Back to top Go down
View user profile
nur iman
Viewer
Viewer


Number of posts : 34
Points : 0
Registration date : 2007-12-10

PostSubject: Re: Musyrif~   Wed Dec 19, 2007 1:00 am

assalamu'alaikum..

ana cadangkan admin delete je topik ni..nampaknye topik ni lebih bnyak memberi peluang kpd kita unt mengumpul dosa..menjadi medan unt kita berpecah belah.

tak kiralah siapa yg bersalah dalam hal ini.. yg penting, org yg bersalah telah sedar atas kesilapannya dan dinasihatkan unt meminta maaf kpd tuan empunya diri.mmg kita manusia tk kan terlepas dari membuat dosa dan kesilapan..sebaik-baik jalan adalah bertaubat dan memohon maaf kpd org yg kita bt salah.supaya kita tdk akan dituntut di akhirat kelak..jd, sblm roh meninggalkan jasad, 0-0 la semue..tmbh2 HARI RAYA ni. Smile

harap semua dapat berlapang dada dan maaf bermaafan..semoga perkaraspt ini menjadi iktibar bg kite semua agar tk berulang lg pada masa akan datang.jauhkan lah perkara2 yg blh meninmbulkan fitnah dan perpecahan di kalangan kita..bersatulah demi ISLAM tercinta.

::Ya Allah, satukanlah hati2 kami dlm mencari redhaMU.tunjukkanlah kami jalan yg lurus dgn hidayahMU::
Back to top Go down
View user profile
Allotropic
Developer
Developer


Number of posts : 78
Age : 28
Location : tanah ibunda.
Points : 7
Registration date : 2007-12-05

PostSubject: Pada Sohabat sekalian..   Wed Dec 19, 2007 1:11 am

Tiada Ulasan dan Komen dari Admin..

Semuanya dah dicatatkan oleh akal bernas para sohabat sekalian..

yang baik diambil..yang kurang..di lupakan..

senangkan? Basketball ....hidup ini,biarlah -jauhi masalah...kalu ada "telan" walaupun pahit..sesungguhnya kepahitan itu ada kemanisan.

Yang meng"komen" dan di komen ada pengajaran masing2...insyallah.

Noktah disini sahaja....Kullu sannah wa antum bikhoir... sunny
Back to top Go down
View user profile http://www.tersengih.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Musyrif~   Today at 3:06 pm

Back to top Go down
 
Musyrif~
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Karya atau Artikel anda .. :: Galleri Photo anda-
Jump to: