HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 177 on Mon Jul 26, 2010 8:41 pm
Latest topics
» Tahun 2 Perubatan
Tue Oct 30, 2012 11:42 pm by Hangen

» BERAS PCM... dapatkan dari Unit Ekonomi sekarang!~
Tue Jan 04, 2011 7:21 am by Nour El

» Promosi VOIP Super Duper Deal!!~
Tue Jan 04, 2011 6:59 am by Nour El

» AJK/Wakil Jualan Unit Ekonomi 10/11
Wed Dec 15, 2010 5:27 am by Castello

» Qillerk's VoIP~ just for you..<3
Wed Dec 15, 2010 1:10 am by Nour El

» aku ingin menangis
Mon Dec 13, 2010 1:07 am by hasanbana

» semangat belajar dan semangat juang
Fri Dec 10, 2010 9:52 pm by hasanbana

» Siri Aku Berkenalan Dengan Jin (Final)
Thu Nov 11, 2010 4:42 pm by budak baik

» Apa hukum pakai pendakap gigi? Adakah ia sama seperti mengubah kejadian ALLAH seperti tatoo?
Wed Nov 10, 2010 8:15 am by hambaAllah

» Senarai Barang-barang jualan Unit Ekonomi
Wed Nov 03, 2010 1:42 pm by mencari_maksud

Top posters
Nour El
 
Allotropic
 
budak baik
 
meteorex
 
satudua
 
upp_pcm
 
izzati.abdullah
 
hasanbana
 
goLLacaSe
 
kokkunkap
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
December 2016
SunMonTueWedThuFriSat
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5
AuthorMessage
kih kih
Guest



PostSubject: hmmm..   Tue Apr 07, 2009 7:32 pm

hohoho...

pelik pelik...

mengapa ISMA menarik ahlinya dri menyokong jemaah Islam yg berjuang dlm bidang politik di malaysia..?
mengapa tolak jemaah itu.? sedangkan jemaah tersebut ingin memperbetulkan pemerintahan di malaysia..?
manakah sokongan anda, ahli ISMA dlm perjuangan Islam?

jdi, Siapa sebenarnya dan pada awalnya penyebab perpecahan sekarang!!??
Back to top Go down
teringat
Guest



PostSubject: Re: PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?   Wed Apr 08, 2009 2:37 am

Tetiba je saya teringat..

Ust Almarhum Fadhil Nor diutus oleh ABIM memperjuangkan PAS.

YB Saari Sungib (Abu Urwah) dari JIM masuk ke PAS.

YB Dr. Dzulkiflee dari JIM masuk ke PAS.

ramai lagi kalau mahu disebut..

untuk pengetahuan anda, jemaah-jemaah islam di malaysia ramai sekali yang sokong PAS kerana kita paham apa yang kita buat. Tapi kalau mereka tak masuk PAS tentu mereka ada alasan mereka sendiri. Apa yang penting prespektif anda tentang perpecahan tu yang tak betul. Kami tidak pernah di ajar untuk berpecah dalam jemaah. Saya sangat yakin.. kawan-kawan ABIM ISMA JIM akan lebih banyak menyumbang di masyarakat kelak kerana mereka lebih terbuka..

Kami bukan mengukur sesuatu dengan kaca mata politik sahaja..

Belajarlah untuk lebih matang dalam menilai dan berfikir..
Back to top Go down
agaknye
Guest



PostSubject: Re: PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?   Wed Apr 08, 2009 4:46 am

agaknye la kan?
mereka sumer masowk PAS sebab da sedar yg JIM ngan ISMA nie bawak perpecahan...!!
Back to top Go down
alahai..
Guest



PostSubject: Re: PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?   Wed Apr 08, 2009 8:59 am

alahai lemahnyalah den baca komen kat atas tu..

patut la ada pepatah arab kata, "tarkul jawabi ala jahilin jawabun!!"

macam ni rupenya cakap dengan orang yang memang tak de usaha untuk berfikir.. hemm..
Back to top Go down
bekasahl
Guest



PostSubject: Re: PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?   Wed Apr 08, 2009 2:55 pm

Hurm.. adakah Kenyataan rasmi ISMA itu betul..

kenapa masalah yang menimpa NUr_kasih itu berlaku di setiap muhafazah? bukan di Mansurah sahaja...

agak musykil di sini. mungkin Isma perlu mengadakan Tamrin kepada ahlinya dalam memperbetulkan method dakwah yang digunakan..

Agar tidak lagi menimbulkan salah paham dalam kalangan pelajar yang tidak berada dalam jemaah ISMA..





Dan pastikan ahli-ahli mengikut etika2 dakwah yang betul..

wallahualam..


[center] Smile Sad Surprised Shocked Rolling Eyes Twisted Evil Evil or Very Mad Crying or Very sad Embarassed Razz Mad Laughing Cool Wink Exclamation Question Idea Arrow Neutral What a Face Like a Star @ heaven Suspect pale silent tongue pirat clown cyclops @ No I love you alien cat monkey rabbit bounce confused affraid sunny Sleep drunken bom cheers Basketball albino cherry santa rendeer farao king queen flower study scratch geek jocolor afro lol!
Back to top Go down
Waa..
Guest



PostSubject: Re: PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?   Wed Apr 08, 2009 3:38 pm

Quote :
SAMA LAH CAM KES HAMAS DAN FATAH.. HAMAS = ISLAM , FATAH = ISLAM... TAPI

APSAL YAHUDI IKTIRAF FATAH??? HAMAS DI BUNUH??? ( PMRAM =ISLAM, ISMA = Bajet ISLAM, PMRAM KENA HARAM DENGAN JPMK, ISMA LAK, SIAP DAPAT PENGIKTIRAFAN LAGI) amacam????

Ana suka ayat atas tu...

Sanggupkah ISMA ada pendirian seteguh PMRAM?

Selantang PMRAM?

Kalau tidak, apa makna nak hidup bawah JPMK kalau takleh tegur tukang pelindung diorang...

PASTU.. KALAU JPMK BERANI.... SILA IKTIRAF PMRAM... KALAU BENAR2 JUJUR NAK TULUNG JEMAAH ISLAM YANG ISMA BAJET RASA Tuhhh
Back to top Go down
bromz
Guest



PostSubject: hebatnya berfikir   Wed Apr 08, 2009 7:15 pm

Salam.....apapun semua pihak kena ambil kata sepakat la...jumpa la dgn wakil2 persatuan....den nampak ust2/ah PMRAM memang power kat Mesir..tp balik Malaysia ramai x leh gerak beb...termasuk la senior den dulu2...mano ado PMRAM laie dah kat Malaysia...pada persatuan lain anak2 tarbiah PAS, ABIM,ISMA,teruskan perjuangan....jgan peduli lagi semua perkara ni....lebarkan dakwah...kamu semua ada tapak di Malaysia...semoga kerja2 kamu akan berterusan di Mesir & di tanah air...wassalam
Back to top Go down
upp_pcm
Superb Member
Superb Member


Number of posts : 48
Points : 20
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: PERUBATAN CAWANGAN MANSURAH SATU WARISAN UMMAH   Wed Apr 08, 2009 8:30 pm

PERUBATAN CAWANGAN MANSURAH SATU WARISAN UMMAH

Assalamualaikum w.r.t

Salam kesatuan buat semua.

Berhubung dengan isu adik Nur Kasih yang telah membuat aduan kepada PCM sesi 08/09. Maka dengan ini, pihak pimpinan PCM, barisan Ahli Jawatankuasa Tertinggi (AJKT 08/09) dan di atas nilai kebertanggungjawaban serta menjaga kesatuan ummah, dengan itu, kita mengeluarkan kenyataan khas bagi menjadi kayu ukur dan ketetapan terhadap pendirian PERUBATAN Cawangan Mansurah terhadap isu ini. Dan semoga kenyataan rasmi ini, dapat memberi gambaran jelas terhadap semua ahli tentang isu tersebut.

Untuk makluman semua,

Atas inisiatif persatuan, barisan Majlis Tertinggi PCM berserta Ketua dan Timbalan Ketua Unit Pembangunan Insan (UPI) PCM, telah mengadakan satu perjumpaan khas dengan wakil-wakil wanita dari kumpulan ISMA Mansurah dan kumpulan KONSIS bagi mendapat penjelasan yang sebenar tentang isu ini. Dan dari pertemuan tersebut, pihak kita iaitu PCM telah mendapat gambaran yang jelas iaitu, kes adik Nur Kasih mempunyai kebenaran dan bukanlah berita palsu seperti yang di war-war kan oleh sesetengah pihak. Ini berdasarkan hujah dari pihak ISMA dan pihak KONSIS, yang mengakui bahawa mereka aktif melaksanakan aktiviti untuk kumpulan masing-masing terhadap pelajar tahun 1 sebagai sasaran. Dan PCM beranggapan, tidak mustahil situasi ini telah mencetuskan kekeliruan terhadap warga PERUBATAN cawangan Mansurah terhadap situasi sebegini.


Menjawab persoalan yang terpalit kepada PERUBATAN Cawangan Mansurah

PCM sama sekali tidak terlibat dengan aktiviti yang dijalankan oleh kumpulan-kumpulan tersebut, sama ada ISMA mahupun KONSIS, dan sebarang aktiviti PCM sentiasa di maklumkan dalam bentuk rasmi, sama ada edaran iklan mahupun penyiaran di Web Site rasmi. Dan sebarang makluman aktiviti akan dimaklumkan kepada pihak Pengerusi PCM serta barisan AJKT yang ada.

Dan semoga, setiap ahli PCM jelas tentang ini. Salah faham yang mengatakan PCM turut menjadi dalang terhadap aktiviti kumpulan-kumpulan ini perlu dijernihkan dari minda setiap ahli supaya kita tidak mempersalahkan pihak persatuan sedangkan pihak kita sama sekali tidak terlibat. Dan supaya, fitnah dan tuduhan yang mengatakan PCM bersekongkol dengan mana-mana kumpulan ini tidak timbul selepas ini lagi.



Pendirian Perubatan Cawangan Mansurah

Sebelum menjelaskan pendirian PCM, suka untuk kami maklumkan bahawa, pihak PCM mengucapkan tahniah dan takziah kepada Nur Kasih, selaku ahli yang telah membuat aduan kepada pihak persatuan tentang masalah dan kekeliruan yang dihadapinya. Pihak PCM mengucapkan tahniah, kerana anda berani membawakan suara anda serta rakan-rakan yang lain tentang permasalahan anda, keberanian dan tekad yang adik Nur Kasih tampilkan ini diharap dapat menjadi contoh kepada semua warga PCM ke arah mahasiswa yang sensitif dan prihatin terhadap solider dan kesatuan ummah. Aduan yang diberikan sangat dihargai. Dan pihak persatuan juga mengharapkan, pihak pengadu dapat menghubungi terus Pengerusi PCM, saudara Muhammad Izzat b Md Kamal, supaya pihak persatuan dapat mengetahui situasi semasa anda, dan dengan itu, pihak persatuan dapat menyalurkan bantuan dan sokongan secara terus kepada pihak anda serta rakan-rakan anda yang lain.

Pendirian PCM,

1. PCM akan menolak dan menentang sebarang anasir atau sebarang unsur perpecahan yang cuba ditimbulkan atau dibawa oleh mana-mana pihak,puak ataupun individu, yang boleh mengancam persaudaraan Islam dan keutuhan kesatuan muslim dalam komuniti PCM.

2. PCM akan hanya bekerjasama dengan mana-mana pihak yang membawa perkara kebaikan dan tidak mempunyai unsur-unsur kepuakan dan kumpulan yang bersifat eksklusif.

3. PCM menolak sebarang unsur paksaan dan tekanan terhadap ahli PCM oleh mana-mana pihak ataupun puak, dan PCM akan bertanggungjawab melindungi dan mempertahankan hak individu ahli jika wujud sebarang aduan dan permintaan.



PCM merupakan satu warisan ummah


PCM merupakan satu warisan ummah yang perlu dijaga dan dipertahankan. Di dalam kesatuan ini, pelajar Sains Kesihatan Universiti Mansurah bersatu dan berganding bahu dalam membentuk satu ikatan persaudaraan dan kasih sayang tanpa mengira latar belakang, bahkan tanpa membeza-bezakan antara satu sama lain. Oleh sebab itu PCM menolak sebarang bentuk kepuakan yang menimbulkan sifat eksklusif dan merendah-rendahkan antara satu sama lain.


Isu SC dan Tarbiah

Smart Circle yang dianjurkan oleh PCM, merupakan salah satu medium mendidik jiwa ahli. Antara salah satu tujuan SC itu sendiri, adalah untuk membentuk dan mengukuhkan kesatuan sesama ahli dalam PCM. Apalah ertinya jika kita berlumba-lumba mencari SC selain yang dianjurkan oleh PCM jika natijahnya hanya menghasilkan individu yang memperjuangkan semangat kepuakan dan tertumpu perhatiannya untuk kumpulannya semata. Bahkan membawa perpecahan, pertentangan dan meniupkan hasad dengki serta merendah-rendahkan antara satu sama lain.

105. Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (yahudi dan Nasrani) yang telah bercerai berai dan berselisihan (dalam agama mereka) sesudah datang kepada mereka keterangan yang jelas nyata (yang dibawa oleh Nabi-Nabi Allah). Dan mereka yang bersifat demikian akan beroleh azab seksa yang besar. (Surah Al-Imran)


Berbagai-bagai cabang amal Islam yang terdapat di zaman moden ini menimbulkan ketakutan dan kegelisahan bahawa ianya akan memberikan gambaran yang buruk kepada tabiat dan ciri-ciri amal Islam yang betul dan asli. Berikutnya, ia akan melemahkan kekuatan Islam kerana pertarungan dan persaingan di antara puak-puak Islam dan jahiliah. Bukan setakat ianya tidak menolong Islam malah ia membawa kekacauan pada akal manusia dan akibatnya mereka akan menjauhkan diri dari amal Islam itu dan menjadikan mereka itu berada di pihak yang menentang Islam. Dan alangkah banyaknya keadaan sedemikian berlaku pada hari ini. Pertentangan yang berlaku mutakhir ini, berkehendakkan kesatuan kekuatan tenaga Islam dalam satu saf untuk menghadapi jahiliah dan menegakkan kesatuan yang berhukum syariat Allah.

“Umat ku akan lemah dan lemah, maka sesiapa yang memecahbelahkan urusan umat ini sedangkan ia satu, hendaklah kamu bunuh tidak kira apa juga makhluk”. (Diriwayatkan oleh Muslim)


Jauhi Perpecahan Dan Kepuakan

Di saat hampirnya kita pada peperiksaan akhir tahun, PCM menyeru kepada semua ahli untuk membersihkan diri dari sebarang bentuk aktiviti yang mendatangkan kemurkaan Allah. PCM juga berharap, setiap ahli saling menjaga hubungan antara satu sama lain, jauhi dari sikap membenci dan khianat antara satu sama lain. Hindarkan diri dari terlibat dalam kancah perpecahan dan berpuak-puak yang tidak mendatangkan kebaikan pada PCM, ummah dan Islam.

Akhir kalam, semoga kesatuan yang cuba dibawa oleh PCM dapat direalisasikan oleh semua pihak, baik pimpinan mahu pun ahli biasa. Tiada gunanya PCM tanpa kesatuan anda semua. Juga selamat menghadapi peperiksaan dan berdoalah untuk kejayaan kita semua. Wallahu’alam.


Sekian terima kasih.

Lembaga Penasihat PCM 08/09,
Majlis Tertinggi PCM 08/09
.



Pautan berkaitan
> Kenyataan Rasmi Pengerusi PCM ( http://mansurah.perubatan.org/2009/03/kenyataan-rasmi-pengerusi-pcm.html )
> Penerangan Smart Circle (SC) Anjuran Unit Pembangunan Insan PCM 08/09 ( http://mansurah.perubatan.org/2009/04/penerangan-smart-circle-anjuran-unit.html )
Back to top Go down
View user profile http://mansurah.perubatan.org/
Sponsored content




PostSubject: Re: PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?   Today at 3:06 pm

Back to top Go down
 
PERUBATAN Cawangan Mansurah Yang Bermuka-muka?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: PCM 2009/2010 :: MAT-
Jump to: